ספר חדש: מלחמות הקנאביס, מאת תום וגנר

ספר חדש זועק נגד מדיניות הקנאביס בישראל ונזקיה: מלחמות הקנאביס סיפורים על ייסורים ותקווה.

איש התקשורת תום וגנר יצא למסע מטלטל ובלתי ייאמן, בתקווה להשיג לאביו חולה הסרטן שמן קנאביס שיקל על ייסוריו. מתוך תלאות המסע שעבר, והאנשים שפגש בדרך, נולד הספר “מלחמות הקנאביס” המורכב מעדויות אותנטיות של עשרות מטופלים ומטפלים בקנאביס רפואי שמספרים ממקור ראשון את סיפוריהם המרגשים ומעוררי ההשתאות. כל אלה אוגדו לספר חדש שיצא לאור בימים אלו.

הספר, הקורא לדיון ציבורי מחודש במדיניות הקנאביס, מאגד את סיפוריהם האישיים של דמויות מוכרות ממאבקי הקנאביס, כמו גדי וילצ’רסקי, גיא לרר, ניר המלאך, עמוס דב סילבר, שלומי סנדק, דנה בר און, מאיר קדוש, ד”ר ברקת שיף קרן, וגם חולים, רופאים, משפטנים, ועוד. הספר  הוא סיפורה של קהילה שלמה שנאבקת על קיומה כנגד מדיניות אטומה חולי סרטן ואפילפסיה, הורים לילדים אוטיסטים, בני משפחותיהם של חולי פרקינסון ואלצהיימר, מטופלי הלם קרב ופוסט טראומה ועוד, כל אלה מחפשים מזור לבעיותיהם ונתקלים בקשיים בלתי אפשריים ומחרידים ממש.

כשאביו של איש התקשורת תום וגנר אובחן כחולה בסרטן במוח ורופאים בישרו כי נותרו לו חודשים ספורים לחיות, יצא וגנר למסע אותו הוא מכנה “הזוי ומטורף”, בניסיון להשיג לאביו את הדבר היחיד ששיפר את מצבו שמן קנאביס. 

במסע שעבר, נחשף וגנר המוכר בתור איש תקשורת ששימש בעבר כיועץ התקשורת של שר הביטחון עמיר פרץ ודוברו של ראש הממשלה אהוד ברק – למצבה האמיתי של מערכת הבריאות וגם גילה לדבריו קבוצה מדהימה של אנשים, אותם הוא מכנה “מחתרת של מלאכים” שעוזרים לחולים להשיג שמן קנאביס למרות שהם מסכנים בכך את עצמם, ומוכנים להקריב הכל למען זרים מוחלטים שכל כך זקוקים למזור למחלתם.

וגנר נחשף במסעו המטלטל לסגולותיו הרבות של הקנאביס, שמחזיק בתוכו תקווה להרבה חולים ולמרות זאת הוא עדיין מוגדר בארץ לא חוקי ואסור לשימוש. הוא פגש אנשים שעל פי כל התחזיות כבר לא אמורים להיות בין החיים אבל שמן הקנאביס חולל פלאים בגופם, ואת בני משפחותיהם שעושים כל מה שרק אפשר על מנת להמשיך ולספק ליקרים להם את הדבר היחיד שמחזיק אותם בחיים, ולפעמים מגיעים בשל כך למעצר ואף לכלא.

מעבר לסיפורו האישי של וגנר עצמו, הספר כולל עשרות ראיונות וסיפורים אישיים מעוררי השראה והתרגשות, כמו אלו של העיתונאי גיא לרר; הסטנדאפיסט גדי וילצ’רסקי; ניר “המלאך” יופטרו שנעצר לאחר שסייע לחולי סרטן להפיק שמן קנאביס רפואי; אביגיל דר, שהבריחה שמן קנאביס מחו”ל לבנה האוטיסט; עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס; נסים קריספיל, חוקר הצמחים הידוע שנידון למאסר בגין ניסוי בקנאביס; ד”ר ברקת שיףקרן, מראשונות הרופאים שהחלו לטפל בקנאביס בישראל; שלומי סנדק, אבי מאבק הלגליזציה; מאיר קדוש, אב לילדה חולת אפילפסיה ששתה בקבוק שמן קנאביס בכנסת; דנה בר און, יו”ר עמותת הקנאביס הרפואי; ד”ר ג’וני גרינפלד, שסמכויותיו נשללו על ידי משרד הבריאות בגין מתן “מופרז” של קנאביס לחולים סופניים; אלעד מזון, מחלוצי הטיפול בשמן קנאביס מרוכז בישראל, ועוד עשרות עדויות עוצרות נשימה.

תוך ימים ספורים בלבד, הספר “מלחמות הקנאביס” שבר את שיא מספר הדירוגים וההמלצות באתר סטימצקי. פרט למהדורה המודפסת והמהדורה הדיגיטלית יצאה בימים אלה  גם מהדורת אודיו בוק של הספר בהפקת אתר icast, בקריינות של השחקנים דן שפירא ומאיה לוי. בנוסף, בצעד יוצא דופן לספר חדש, כבר החל תרגומו של הספר לאנגלית, למהדורה בינלאומית שתוצג ביריד הספרים הבינלאומי בפרנקפורט ב- 2022.

הספר באורך של 416 עמודים, כריכה רכה, מלווה בפורטרטים של המאיירת נורית גל (מחברת הספר “מה שאת זה בסדר”, לשעבר בת זוגו של עמוס דב סילבר) יצא לאור בהוצאה עצמית, נמכר בעלות של 98 שקל  (10% מרווחי הספר יוקדשו לסיוע לחולים במחלות קשות המטופלים בקנאביס רפואי). הספר זמין לרכישה בחנויות הספרים (לרבות צומת ספרים וסטימצקי) או להזמנה אונליין (בעותק דיגיטלי או עותק מודפס במשלוח) באתר (לחצו כאן

לרכישת גירסת אאודיו של הספר לחצו כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה