עדויות חדשות תומכות בתועלת ההישרדותית של Ribociclib בנשים לאחר-מנופאוזה עם סרטן שד (מתוך כנס ESMO Breast Cancer Congress)

הוספת Ribociclib (קיסקלי) ל-Fulvestrant כקו-טיפול ראשון הובילה להארכת ההישרדות בהיקף של קרוב ל-16 חודשים בנשים לאחר-מנופאוזה עם סרטן שד מתקדם, חיובי לקולטנים להורמונים, שלילי ל-HER2, כך עולה מתוצאות מחקר MONALEESA-3, המיועדות להתפרסם במהלך כנס ESMO Breast Cancer Congress.

מנתונים קודמים עלה כי הטיפול ב- Ribociclib לווה בשיפור מובהק סטטיסטית בהישרדות הכוללת של נשים עם סרטן שד (חציון טרם נקבע לעומת חציון הישרדות של 40 חודשים; יחס סיכון של 0.72, רווח בר-סמך 95% של 0.56-0.92). ניתוח הנתונים הנוכחי הדגים חציון הישרדות כוללת של 67.6 חודשים בזרוע הטיפול ב- Ribociclib (237 נשים), בהשוואה ל-51.8 חודשים בזרוע הטיפול ב-Fulvestrant בלבד (128 נשים), עדות לירידה יחסית של 33% בסיכון לתמותה (יחס סיכון של 0.67, רווח בר-סמך 95% של 0.50-0.89).

בנוסף, בנשים שטופלו ב- Ribociclib תועד עיכוב ארוך יותר עד התחלת טיפול כימותרפי (49.2 חודשים לעומת 29 חודשים; יחס סיכון של 0.62, רווח בר-סמך 95% של 0.48-0.80), כמו גם שיעורי הישרדות גבוהים יותר לאחר חמש שנים (56.5% לעומת 42.1%).

שיעור גדול יותר של נשים בזרוע הטיפול ב- Ribociclib לעומת טיפול ב-Fulvestrant בלבד נותרו תחת הטיפול לאורך מעקב ממושך (16.5% לעומת 8.6%, בהתאמה) והחוקרים לא זיהו אירועים חריגים חדשים עם הטיפול המשולב.

ממצאי המחקר מספקים עדות נוספת התומכות ביתרון ההישרדותי של טיפול ב- Ribociclib בנשים לאחר מנופאוזה עם סרטן שד מתקדם. כאשר Ribociclib ניתן בשילוב עם Fulvestrant או בשילוב מעכב ארומטאז כקו-טיפול ראשון, הטיפול מלווה בהארכת פרק הזמן עד להתקדמות מחלה.

מתוך כנס ESMO Breast Cancer Congress.

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה