עדויות חדשות מצביעות על סיכון מוגבר לאי-נקיטת שתן במאמץ לאחר ניתוח כריתת רחם (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AUGS ו-IUGA)

 בנשים לאחר ניתוח כריתת רחם סיכון מוגבר להתפתחות אי-נקיטת שתן במאמץ, בהשוואה לנשים שלא עברו כריתת רחם, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Urogynecologic Society & International Urogynecological Association.

 החוקרים אספו נתונים ממאגר נתונים מדנמרק והתאימו בין נשים לאחר כריתת רחם (83,370 נשים) ואלו שלא עברו כריתת רחם (413,969 נשים) ביחס 1:5 על-בסיס גיל להערכת היארעות ניתוח לאי-נקיטת שתן במאמץ. כל הנשים נולדו בין 1947 ו-2000 ואלו שעברו כריתת רחם ללא פרוצדורת TVT (Tension-free Vaginal Tape) בתוך שבועיים מכריתת רחם.

 בסיכומו של דבר, בקרב נשים שעברו כריתת רחם תועד סיכוי גבוה יותר לניתוח בשל אי-נקיטת שתן במאמץ בתוך 30 שנים מתאריך האינדקס, בהשוואה לנשים שלא עברו כריתת רחם (4.1% לעומת 1.5%; יחס סיכון של 2.7, רווח בר-סמך 95% של 2.5-2.9).

 מהנתונים עולה עוד סיכון מוגבר לניתוח בשל אי-נקיטת שתן במאמץ עם עליה במספר הלידות הקודמות. באופן ספציפי, היסטוריה של לידה נרתיקית אחת לוותה בסיכון מוגבר לניתוח בשל אי-נקיטת שתן במאמץ בנשים שעברו כריתת רחם (יחס סיכון של 15.6, רווח בר-סמך 95% של 11-22.1) ובאלו שלא עברו כריתת רחם (יחס סיכון של 5.7, רווח בר-סמך 95% של 4-8). ניתוחים קיסריים הובילו לעליה בסיכון לניתוח בשל אי-נקיטת שתן במאמץ בשתי הקבוצות.

 החוקרים קוראים לשקול בזהירות אם יש הכרח בניתוח לכריתת הרחם ואם הסיכון לניתוח בשל אי-נקיטת שתן במאמץ עולה על התועלת של הסרת הרחם. יתרה מזאת, יש להסביר לכל הנשים על הסיכון להתפתחות אי-נקיטת שתן במאמץ.

 

 מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Urogynecologic Society & International Urogynecological Association

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה