יתרונות הוספת Apatinib ל-Pegylated Liposomal Doxorubicin כנגד סרטן שחלות חוזר ועמיד לפלטינום (JAMA Oncology)

 מתוצאות מחקר APPROVE שפורסמו בכתב העת JAMA Oncology עולה כי הוספת Apatinib לטיפול ב-PLD (Pegylated Liposomal Doxorubicin) הינה גישה יעילה ועם רעילות מתקבלת על הדעת הנשים עם סרטן שד חוזר ועמיד לפלטינום.

 במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות והבטיחות של טיפול ב- Apatinib, מעכב VEGF-2/TKI) בשילוב עם PLD לטיפול בנשים עם סרטן שחלות חוזר ועמיד לפלטינום.

 מחקר APPROVE הושלם כמחקר בתווית-פתוחה, אקראי, אשר כלל 11 בתי חולים בסין בין 22 במרץ בשנת 2018 ועד 16 בנובמבר בשנת 2020. נשים עם עדות היסטולוגית לסרטן שחלות בהן תועדה התקדמות מחלה במהלך או בתוך שישה חודשים מהפסקת כל קו טיפול קודם עם כטיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום.

 במסגרת המחקר טופלו הנשים ב-PLD בלבד, או במשלב PLD עם Apatinib. התוצא העיקרי של המחקר היה הישרדות ללא-התקדמות מחלה לפי קריטריוני RECIST 1.1.

 מדגם המחקר כלל 152 נשים, כאשר 78 חולקו באקראי למשלב Apatinib עם PLD (גיל חציוני של 54 שנים) ו-74 נשים חולקו לזרוע טיפול ב-PLD בלבד (גיל חציוני של 56 שנים). חציון משך המעקב עמד על 8.7 חודשים.

 החוקרים מדווחים כי חציון משך ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 5.8 חודשים עם משלב Apatinib עם PLD, לעומת 3.3 חודשים עם PLD בלבד (יחס סיכון של 0.44, רווח בר-סמך 95% של 0.28-0.71). חציון ההישרדות הכוללת עמד על 23.0 חודשים עם תוספת Apatinib לעומת 14.4 חודשים עם PLD בלבד (יחס סיכון של 0.66, רווח בר-סמך 95% של 0.40-1.09).

 האירועים החריגים הנפוצים על-רקע הטיפול בדרגה 3 ומעלה כללו ירידה בספירת נויטרופילים (14.9% בזרוע הטיפול במשלב Apatinib עם PLD, לעומת 8.3% עם PLD בלבד), יתר לחץ דם (8.1% לעומת 0%), וירידה בספירת תאים לבנים (6.8% לעומת 4.2%). שני חולים שקיבלו טיפול במשלב Apatinib עם PLD חוו פיסטולה בדרגה 2.

 ממצאי המחקר מציעים כי בנשים עם סרטן שחלות חוזר ועמיד לפלטינום משלב Apatinib עם PLD עשוי להוות אפשרות טיפול חליפית חדשה.

 

JAMA Oncology, June 30, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה