ריכוזי אלבומין נמוכים מלווים בסיכון מוגבר לתמותה בחולים עם לויקמיה מסוג AML (מתוך אתר Researchsquare)

מנתונים חדשים שפורסמו באתר Researchquare וטרם עברו סיקור עמיתים עולה כי ריכוז אלבומין נמוך בדם מלווה בשיעורי תמותה מוגברים לאחר 60 ימים בחולים עם לויקמיה ראשונית מסוג AML (Acute Myeloid Leukemia).

ברקע למחר מסבירים החוקרים כי בחולים עם לויקמיה מסוג AML שיעורים גבוהים של תמותה מוקדמת וכעת הם ביקשו לבחון אם רמות אלבומין בדם עשויות לנבא את הסיכון לתמותה בתוך 60 ימים באוכלוסיית חולים זו.

במסגרת המחקר נאספו נתוני אלבומין בדם של 394 חולים עם לויקמיה ראשונית מסוג AML לאחר אשפוז בין ינואר 2013 ועד מאי 2021. ניתוח רב-משתני שימש להערכת הקשר בין ריכוז אלבומין בדם ובין התמותה לאחר 60 ימים.

מהנתונים עולה כי שיעורי התמותה לאחר 60 ימים עמדו על 43.8% בקרב חולים עם ריכוז אלבומין בדם נמוך מ-34.5 גרם/ליטר, בהשוואה לשיעורי תמותה של 27.5% באלו עם ריכוז אלבומין בטווח 34.5-38.5 גרם/ליטר ושיעורי תמותה של 16.5% באלו עם ריכוז אלבומין של 38.6 גרם/ליטר ומעלה.

לאחר תקנון לערפלנים אפשריים, החוקרים זיהו ירידה של 9% בשיעורי התמותה לאחר 60 ימים לכל עליה של 1 גרם/ליטר בריכוז אלבומין בדם (יחס סיכון של 0.91, p=0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי חולים עם לויקמיה מסוג AML עם ריכוז אלבומין בדם מתחת ל-35 גרם/ליטר מצויים בסיכון הגדול ביותר לתמותה מוקדמת ובאוכלוסייה זו יש מקום למעקב הדוק יותר של הצוות הרפואי.

 

מתוך אתר Researchsquare

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה