מתן Cabozantinib אינו משפר הישרדות חולים עם ממאירות גרורתית של דרכי השתן (מתוך כנס ה-ASCO)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ASCO עולה כי Cabozantinib (קבומטיקס) אינו מביא לשיפור משמעותי בהישרדות ללא-התקדמות של חולים עם ממאירות גרורתית של דרכי השתן בהם צועדה התקדמות מחלה תחת טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את התועלת של Cabozantinib בחולים עם ממאירות מתקדמת של דרכי השתן. המחקר האקראי, כפל-סמיות, בשלב 2, כלל 61 חולים עם ממאירות גרורתית של דרכי השתן אשר השלימו 4-8 מחזורי טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום ללא התקדמות מחלה. המשתתפים חולקו באקראי להתחלת טיפול ב- Cabozantinibבמינון 40 מ”ג ביום או פלסבו תואם, אשר ניתנו בתוך 10 שבועות מהשלמת טיפול כימותרפי עד התקדמות מחלה. התוצא העיקרי של המחקר היה הישרדות ללא-התקדמות מחלה, כאשר ההישרדות הכוללת הוגדרה כתוצא משני של המחקר.

מהנתונים עולה כי חציון הישרדות ללא-התקדמות עמד על 13.7 שבועות עם Cabozantinib לעומת 15.8 שבועות עם פלסבו (יחס סיכון מתוקן של 0.89, P=0.35). לא תועדו הבדלים משמעותיים בהישרדות הכוללת, כאשר חציון ההישרדות הכוללת עמד על 75.5 שבועות עם Cabozantinib ועל 82.9 שבועות עם פלסבו (P=0.25).

החוקרים מדווחים כי 43% מהחולים שטופלו ב- Cabozantinib נדרשו להפחתת מינון מ-40 מ”ג ל-20 מ”ג, אם כי לא תועדו מקרים של הפסקת הטיפול בשל רעילות.

האירועים החריגים על-רקע הטיפול היו ברובם בדרגה נמוכה, כאשר האירועים הנפוצים שהיו נפוצים יותר עם Cabozantinib לעומת פלסבו כללו עייפות (56.7% לעומת 32.2%, p=0.02), יתר לחץ דם (43.3% לעומת 12.9%, p<0.01), בחילות (30% לעומת 19.4%, p=0.37) ושלשול (40% לעומת 6.5%, p<0.01).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר אינם תומכים בהמשך הערכת Cabozantinib כטיפול אחזקה לאחר טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום בחולים עם ממאירות מתקדמת של דרכי שתן.

 

מתוך כנס ה-ASCO

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.