שר הבריאות ניצן הורוביץ הכריז היום על אישור רכישה ותפעול מכשיר תא לחץ למרכז הרפואי זיו

ניצן הורביץ תא לחץ זיו

שר הבריאות ניצן הורוביץ הכריז היום על אישור רכישה ותפעול מכשיר תא לחץ למרכז הרפואי זיו לרווחתם ובריאותם של תושבי הצפון
לאחר מאמצים רבים של הנהלת המרכז הרפואי זיו, חברי ועדת הבריאות בכנסת , יו”ר אשכול הרשויות גליל מזרחי וראשי מועצות בצפון אושרה הצבת תא לחץ במרכז הרפואי זיו.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר במעמד ההכרזה במרכז הרפואי זיו כי קידום השוויון בבריאות הוא הערך שעומד לנגד עניו. תא לחץ נמצא בקדמת הבריאות.
עד היום אנשי הצפון היו צריכים לנסוע מרחקים וזמן ארוך אבל כעת יוכלו לקבל טיפול קרוב לבית. לדבריו, השירות ייתן “בוסטר” למרכז הרפואי זיו לאנשי מחקר ומקצוע וייתן מענה טוב לתושבים.

מנהל המרכז הרפואי זיו הפרופ’ סלמאן זרקא “אני מודה לכבוד שר הבריאות על החלטה משנה מציאות בפתיחת שירותי תא לחץ במרכז הרפואי זיו.

להחלטה הזו הרבה משמעויות. הראשונה היא לתת בידינו עובדי המרכז הרפואי זיו, יכולת חשובה לטפל בחולי הצפון. השניה היא קידום המחקר הרפואי בהובלת פרופ’ קרל סקורצקי דיקן הפקולטה לרפואה והמשמעות החשובה ביותר היא הנגשת שירות חיוני מהקריות ועד לגבולות, לתושבי כרמיאל, נהריה, מעלות, טבריה, קרית שמונה, מג’דל שמס וכל הצפון.
תא לחץ הוא שירות חיוני לחולי סוכרת עם פצעים ברגליים שקשה לרפא וכך מצילים את הרגל מכריתה. תא הלחץ משמש לטיפולים נוספים כמו בעיות אחרי טיפולי קרינה, בעיות נירולוגיות ועוד.

תודה רבה לרבים אשר עשו וסייעו להחלטה כה חשובה. תודה מיוחדת ל ח”כ טיטיאנה מזרסקי וח”כ עלי סלאלחה על העבודה המשותפת בוועדת הבריאות ומחוצה לה. תודה לראשי הרשויות בהובלת בני בן מובחר יו”ר אשכול גליל מזרחי.
אני רוצה להודות לצוות הבכיר של משרד הבריאות בראשות המנכ”ל פרופ’ נחמן אש על ההחלטה ועל התמיכה בפיתוח והרחבת שירותי רפואה מצוינים בצפון, גם בתחום הסרטן וגם בתחום הפסיכיאטריה.

נעשה שתוך זמן קצר השירות יפתח לכל תושבי הצפון וייתר את הצורך לנסוע לחיפה או למרכז לטיפול כה חיוני

יו”ר אשכול גליל מזרחי, בני בן מובחר:
“ביום הזה צריך להגיד תודה לאנשי הצוות הרפואי של זיו, מעובדי הניקיון ועד למנהל המרכז הרפואי, פרופ’ זרקא.
יש כאן עבודה של משרד הבריאות כדי שבסוף- כולם יקבלו שירותי רפואה טובים. ראוי שבצפון יהיו האנשים הכי טובים ומכשור מקצועי הטוב ביותר כדי לתת מענה לאנשי אשכול הגליל המזרחי.”

ח״כ עלי סלאלחה: ״כחבר ועדת הבריאות שמתי לעצמי מטרה לצמצם פערי בריאות בין המרכז לפריפריה ונלחמתי על הקמת תא הלחץ בביה״ח זיו. לתושבי הצפון מגיע לקבל שירותי בריאות קרובים, נגישים ואיכותיים״.

חה”כ טטיאנה מזרסקי:
“המרכז הרפואי “זיו” בצפת הוא המקום הקרוב ביותר למרחבי הצפון המרוחקים, כגון: אצבע הגליל ורמת הגולן. הצבת ‘תא לחץ’ בצפת תבטיח מענה זמין יותר למבוטחי כל קופות החולים, גם לתושבי הצפון הרחוק וגם לתושבי העמקים”.

השתתף גםפרופ’ קרל סקורצקי (דיקן הפקולטה לרפואה של אונ’ בר אילן בצפת.)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה