תוצאות חיוביות למשלב Lenvatinib עם כימואמבוליזציה כקו-טיפול ראשון לסרטן כבד מתקדם (J Clin Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הוספת TACE (Transarterial Chemoembolization) ל-Lenvatinib (לנווימה) משפרת תוצאות קליניות וכי גישה זו עשויה לשמש כקו-טיפול ראשון לחולים עם סרטן כבד מתקדם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Lenvatinib הינו טיפול קו-ראשון לחולים עם סרטן כבד מתקדם; עם זאת, לטיפול תועלת הישרדותית מתונה. לאור זאת, הם בקשו להשוות את התוצאות הקליניות של Lenvatinib בשילוב עם TACE אל מול טיפול מונותרפי ב- Lenvatinib בחולים עם סרטן כבד מתקדם.

המחקר הרב-מרכזי, אקראי, בתווית-פתוחה, בשלב 3, כלל חולים עם סרטן כבד. כל החולים לא טופלו קודם לכן או אובחנו עם מחלה חוזרת ומתקדמת לאחר ניתוח. המשתתפים חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת Lenvatinib עם TACE או לטיפול מונותרפי ב- Lenvatinib. הטיפול ב- Lenvatinib הותחל בתוך שלושה ימים מההקצאה האקראית ו-TACE הותחל יממה לאחר התחלת Lenvatinib.

התוצא העיקרי של המחקר היה ההישרדות הכוללת של החולים.

בתקופה שבין יוני 2019 ועד יולי 2021, 338 חולים עברו הקצאה אקראית ב-12 מרכזים בסין: 170 חולקו לזרוע טיפול במשלב Lenvatinib עם TACE ו-168 חולקו לטיפול מונותרפי ב- Lenvatinib.

מניתוח ביניים לאחר חציון מעקב של 17 חודשים עלה כי חציון ההישרדות הכוללת היה ארוך יותר משמעותית עם משלב Lenvatinib עם TACE לעומת Lenvatinib בלבד (17.8 לעומת 11.5 חודשים; יחס סיכון של 0.45, P<0.001).

חציון משך ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 10.6 חודשים עם משלב Lenvatinib עם TACE ועל 6.4 חודשים עם Lenvatinib בלבד (יחס סיכון של 0.43, p<0.001).

בקרב חולים בזרוע הטיפול המשולב תועדו שיעורי תגובה אובייקטיבית גבוהים יותר לפי קריטריוני mRECIST (54.1% לעומת 25%, p<0.001).

ממצאי המחקר תומכים בגישת טיפול המשלבת TACE עם Lenvatinib כקו-טיפול ראשון לחולים עם סרטן כבד מתקדם.

 

J Clin Oncol, Aug 3, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה