טיפול ב-Abecma מאריך משמעותית הישרדות חולים עם מיאלומה נפוצה מתקדמת (מתוך הודעת BMS)

מנתונים חדשים עולה כי טיפול ב-Abecma (Idecabtagene Vicleucel, הקרוי גם Ide-Cel) מאריך משמעותית הישרדות ללא-התקדמות לעומת משטרי טיפול סטנדרטיים בחולים מבוגרים עם מיאלומה נפוצה מתקדמת.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את השימוש ב-Abecma בחודש מרץ בשנת 2021 לטיפול במבוגרים עם מיאלומה נפוצה חוזרת או עמידה לטיפול, אשר קיבלו לפחות ארבעה קווי טיפול קודמים, כולל תכשיר אימונו-מודולטורי, מעכב פרוטאוזום ונוגדן חד-שבטי כנגד CD38.

מחקר KarMMA בשלב 3 כלל חולים עם מיאלומה נפוצה חוזרת או עמידה ליפול אשר קיבלו 2-4 קווי טיפול קודמים. המשתתפים במחקר קיבלו Abecma או משטרים סטנדרטיים, אשר כללו משלב תכשירים דוגמת Daratumumab, Pomalidomide, Dexamethasone, Bortezomib, Ixazomib, Lenalidomide, Carfilzomib, או Elotuzumab.

מהערכת הנתונים עלה כי מנה יחידה של Idecabtagene vicleucel האריכה משמעותית את ההישרדות ללא-התקדמות לעומת משטרי טיפול סטנדרטיים. בנוסף, החוקרים מדווחים על שיעורי תגובה כוללים גבוהים יותר בקרב חולים שטופלו ב- Idecabtagene vicleucel.

החוקרים מדווחים כי לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות עם Idecabtagene vicleucel במהלך המחקר.

ממצאים אלו תומכים בתועלת של Idecabtagene vicleucel לטיפול בחולים עם מיאלומה נפוצה ובכוונת חברת התרופות לדון בנושא עם הרשויות במטרה להביא לאישור הטיפול בשלב מוקדם יותר של הטיפול.

מתוך הודעת BMS

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה