תוצאות מבטיחות ל-Naltrexone במינון נמוך להקלה על כאב כרוני ועמיד לטיפול (מתוך כנס AAPM)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Pain Medicine עולה כי טיפול ב-Naltrexone במינון נמוך עשוי להיות יעיל להקלה על כאב כרוני ועמיד לטיפול לאחר שנתונים מוקדמים הציעו כי הטיפול הוביל לשיפור משמעותי בכאב ומוגבלות בחולים אלו.

החוקרים ביקשו להבין את ההשפעות של Naltrexone במינון נמוך כתוסף טיפול בחולים עם כאב כרוני, אשר חלק גדול מהם היו עמידים לטיפולים אחרים. המחקר כלל 65 חולים שחוו כאב במשך לפחות שלושה חודשים, אשר כלל כאבי גב תחתון עם רדיקולופתיה או פיברומיאלגיה. הם גם לא הגיבו לגישות טיפול מסורתיות, כולל פיזיותרפיה, טיפול נוגד-דלקת ותרופות להקלה על כאב נוירופתי, או זריקות סטרואידים לחלל האפידורלי.

כל החולים השלימו הערכת כאב, מוגבלות והשפעה של Naltrexone על היכולת להשלים פעילויות יומיומיות.

מניתוח הנתונים עלה שיפור מובהק סטטיסטית במדדי כאב, שיפור במוגבלות ובמדד ODI (Oswestry Disability Index) בחולים שקיבלו טיפול ב-Naltrexone במינון נמוך. שיפורים אלו תועדו לאחר 3 ו-6 חודשים מהתחלת הטיפול.

המשתתפים דיווחו עוד על שיפור בשינה וירידה בהפרעה לתפקוד על-רקע כאב. מדדי NPS (Numerical Pain Scales) השתפרו בממוצע מ-7.5 ל-4.9 נקודות שלושה חודשים לאחר התחלת טיפול ב-Naltrexone במינון נמוך. בנוסף, החוקרים זיהו שיפור של 40% במוגבלות לאחר שלושה חודשים ושיפור זה עלה ל-50% לאחר 12 חודשים. מדדי ODI השתפרו מ-50.3 ל-43.4 לאחר שלושה חודשים מהתחלת טיפול.

אירועים חריגים של הטיפול כללו פה יבש, כאבי ראש, סחרחורות, אי-נוחות גסטרואינטסינאלית וסיוטים. עם זאת, תופעות אלו היו זמניות ולרוב קלות.

בסיכומו של דבר, הממצאים הצביעו על השפעה חיובית של טיפול ב-Naltrexone במינון נמוך להקלה על כאב ומוגבלות בחולים עם כאב כרוני ועמיד לטיפול.

מתוך כנס AAPM

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה