עדויות מוקדמות תומכות בתועלת של Secukinumab לטיפול בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית או אנקילוזינג ספונדיליטיס (Rheumatol Ther)

במאמר שפורסם בכתב העת Rheumatology and Therapy מדווחים חוקרים על תוצאות ביניים ממחקר SERENA, המעידות כי לאחר למעלה משנתיים, הטיפול ב- Secukinumab (קוסנטיקס) הדגים פרופיל בטיחות ויעילות לאורך זמן בחולים עם אנקילוזינג ספונדיליטיס או דלקת מפרקים פסוריאטית, כאשר חולים רבים המשיכו בטיפול התרופתי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים בשלב 3 עם Secukinumab  הדגימו שיפור ממושך בתוצאות הקליניות עם Secukinumab בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית ואנקילוזינג ספונדיליטיס. מטרת מחקר SERENA הייתה לבחון את היעילות, הבטיחות והקפדה על טיפול ב- Secukinumab בחולים אלו.

מחקר SERENA הינו מחקר עולם-אמיתי, הכולל חולים עם פסוריאזיס בדרגה בינונית-עד-חמורה, דלקת מפרקים פסוריאטית, או אנקילוזינג ספונדיליטיס. החולים קיבלו את הטיפול במשך לפחות 16 שבועות לפני התחלת המחקר.

ניתוח הביניים הנוכחי כלל 1,004 חולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית או אנקילוזינג ספונדיליטיס. שיעורי ההקפדה על טיפול ב- Secukinumab לאורך שנתיים מתחילת הטיפול עמדו על 74.9% בקרב חולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית ועל 78.9% באלו עם אנקילוזינג ספונדיליטיס.

בתחילת המחקר ולאחר שנתיים, מספר המפרקים הנפוחים (3.3 לעומת 2.9), מפרקים רגישים (6.3 לעומת 5.6) בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית ומדד BASDAI (3.2 לעומת 2.9) בחולים עם אנקילוזינג ספונדיליטיס תמכו ביעילות של הטיפול בחולים שנותרו תחת הטיפול ב- Secukinumab לאורך לפחות שנתיים מהגיוס למחקר.

ב-73 חולים תועדה הפרעה בטיפול; 78% מהם חידשו את הטיפול ללא מנת העמס.

במהלך המחקר לא דווח על סוגיות בטיחות לא-צפויות.

החוקרים מסכמים וכתבים כי לאחר למעלה משנתיים מהתחלת Secukinumab, הטיפול התרופתי הדגים פרופיל בטיחות חיובי ויעילות ממושכת, כאשר חולים רבים הקפידו על הטיפול לאורך זמן.

 

Rheumatol Ther. 2022 Aug;9(4):1129-1142

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה