חולים לאחר ניתוח תיקון מסובבי הכתף יכולים לשוב לנהוג תוך שבועיים (Journal of Bone & Joint Surgery)

חולים שעברו התערבות ניתוחית לתיקון מסובבי הכתף יכולים לשוב לנהוג בבטחה כבר שבועיים לאחר הפרוצדורה, ללא השלכות שליליות משמעותיות של ההתערבות על כושרם לנהוג, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Bone & Joint Surgery.

החוקרים התבססו על כלי רכב מצויד במצלמה ומוניטור בטיחות מורכב ובחנו את הכושר לנהיגה של 27 חולים (גיל ממוצע של 58.6שנים) לפני ואחרי שעברו ניתוח ראשוני לתיקון מסובבי הכתף.

החוקרים בחנו מספר כישורי נהיגה ונתונים התנהגותיים, כולל יכולת חניה, פניות שמאלה, פניות ימינה, מתן זכות קדימה, השתלבות בכביש ופניית פרסה. על-פי המחקר, המסלול כלל נסיעה לאורך כ-20 ק”מ בכבישים ציבוריים וארך כ-45-55 דקות. חמישה נהגים נכללו בניתוח הנתונים, כאשר יכולת הנהיגה נבחנה לפני הניתוח וכן שבועיים, 4, 6 ו-12 שבועות לאחר ניתוח לתיקון מסובבי הכתף.

מבין 13 המדדים הקינמטיים שנבחנו במחקר, החוקרים מדווחים על העדר-נחיתות בכל הנסיעות לאחר-ניתוח לעומת הנסיעות טרם הניתוח. החוקרים מציינים כי החולים בלמו באופן פחות אגרסיבי, נהגו בצורה חלקה יותר וביציבות רבה יותר שבועיים לאחר הניתוח. עוד תועדה העדר-נחיתות בביצוע פעולות ספציפיות  לאחר הניתוח, בהשוואה למצב טרם הניתוח.

כל התערבות ניתוחית לאחריה קיימות מוגבלות בנהיגה, דוגמת ניתוח מסובבי הכתף, עלולה לפגוע בתחושת הרווחה של החולים. מהנתונים כעת עולה כי ניתן להמליץ כי בהעדר גורמים אחרים הפוגעים ביכולת הנהיגה של החולים, המטופלים יכולים לשוב לנהוג כבר בתוך שבועיים מניתוח תיקון מסובבי הכתף.

 

Journal of Bone & Joint Surgery 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה