הערכת חסר של ספונדילוארטריטיס בחולי אובאיטיס (Arthritis & Rheumatology)

מחקר חדש הראה שיותר ממחצית מהחולים עם אובאיטיס חריפה לא זיהומית נמצאו על ידי ראומטולוגים כסובלים מספונדילוארטריטיס (SpA)

מחקר חדש שפורסם ב-Arthritis & Rheumatology הראה שיותר ממחצית מהחולים עם אובאיטיס חריפה לא זיהומית שנבדקו במרפאות עיניים נמצאו על ידי ראומטולוגים כסובלים מספונדילוארטריטיס (SpA) , מה שגרם לחוקרים להמליץ להפנות את כל החולים עם אובאיטיס קדמית חריפה (AAU) המדווחים על תסמיני שריר ושלד לראומטולוגים.

במהלך יולי 2017-אפריל 2021, צוות המחקר העריך באופן פרוספקטיבי 189 חולים בוגרים עם AAU לא זיהומית במרפאות עיניים באזור ברלין. המטופלים עברו בדיקות ראומטולוגיות ועברו צילום רנטגן של האגן אם היו להם כאבי גב וכן MRI של מפרקי סקרו-איליאק ללא קשר לכאבי גב, אלא אם כן הייתה התווית נגד. למטופלים היה גיל ממוצע של כמעט 41 שנים, ו-54.5% היו גברים.

מתוך 189 חולים עם AAU, החוקרים אבחנו SpA ב-106, כולל 74 (70%) שלא אובחנו קודם לכן. סך של 99 (93%) סבלו מ-SpA אקסיאלי בעיקר, ול-7 (7%) היה SpA פריפריאלי. הערכת רגרסיה לוגיסטית רב-משתנית מצאה שמין זכר (OR, 2.1; CI של 95%, 1.1-4.2) , חיוביות של HLA-B27 (OR, 6.3; 95% CI, 2.4-16.4) , CRP גבוה OR 4.8; 95% CI, 1.9-12.4) ) , ופסוריאזיס (OR, 12.5; 95% CI, 1.3-120.2) היו קשורים באופן מובהק ל-SpA בחולים עם AAU, ולא היו גורמים אופטלמולוגים הקשורים באופן מובהק ל-SpA.

בכל החולים, כלי Assessment of SpondyloArthritis International Society (ASAS) הדגים סגוליות נמוכה יותר לזיהוי SpA מאשר Dublin Uveitis Evaluation Tool (28% לעומת 42%) . ל-ASAS הייתה רגישות מעט יותר גדולה מאשר Dublin Uveitis Evaluation Tool (80% לעומת 78%) . החוקרים הכירו בהטיית בחירה אפשרית מכיוון ש-15 חולים עם הערכה ראומטולוגית לא מלאה לא נכללו. בנוסף, החוקרים אפשרו לחולים עם AAU להיכנס למחקר ללא קשר לטיפול הנוכחי שלהם, כלומר ייתכן שחלק מהחולים שקיבלו תרופות אנטי-ראומטיות לא יזוהו כראוי כבעלי SpA אם הטיפול שיפר את תסמיני השרירים והשלד שלהם.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב- Arthritis & Rheumatology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה