תוצאות מאכזבות למתן Hydroxychloroquine כטיפול מונע לאחר-חשיפה כנגד COVID-19 (מתוך N Engl J Med)

מנתונים שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine עולה כי לאחר חשיפה בסיכון גבוה או בינוני ל-COVID-19, טיפול ב-Hydroxychloroquine (פלקווניל) לא מנע התפתחות COVID-19 או הדבקה בנגיף, כאשר ניתן כטיפול מונע בתוך 4 ימים לאחר החשיפה.

מטרת המחקר הייתה לבחון אם Hydroxychloroquine עשוי לסייע במניעת התפתחות זיהום תסמיני לאחר חשיפה לנגיף SARS-CoV-2 הגורם ל-COVID-19. לצורך כך, הם השלימו מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו ברחבי ארצות הברית וחלקים מקנדה, להערכת טיפול מונע לאחר-חשיפה ב- Hydroxychloroquine.

מדגם המחקר כלל מבוגרים עם חשיפה במסגרת הבית או מקום העבודה לאדם עם עדות ל-COVID-19 במרחק של פחות משני מטרים למשך למעלה מ-10 דקות, בזמן שלא השתמש במסכה פנים או מגן עיניים (חשיפה בסיכון גבוה), או כאשר הקפיד על מסכת פנים, אך לא מגן עיניים (חשיפה בסיכון בינוני). בתוך 4 ימים לאחר החשיפה, חולקו באקראי המשתתפים במחקר לקבלת פלסבו או Hydroxychloroquine (מנה אחת של 800 מ”ג, לאחר מכן 600 מ”ג בתוך 6-8 שעות ולאחר מכן 600 מ”ג ביום, למשך 4 ימים נוספים). התוצא העיקרי היה היארעות הוכחה מעבדתית COVID-19 או תחלואה המתאימה לזיהום הנגיפי בתוך 14 ימים.

המחקר כלל 821 משתתפים ללא תסמינים. בסיכומו של דבר, 87.6% מהמשתתפים במחקר (719 מבין 821 משתתפים) דיווחו על חשיפה בסיכון גבוה לאדם עם עדות מעבדתית ל-COVID-19. היארעות תחלואה חדשה התואמת ל-COVID-19 לא הייתה שונה משמעותית בין משתתפים שטופלו ב- Hydroxychloroquine (11.8%) ובין אלו בקבוצת הפלסבו (14.3%) (p=0.35).

החוקרים מדווחים כי תופעות לוואי היו נפוצות יותר עם Hydroxychloroquine, בהשוואה לפלסבו (40.1% לעומת 16.8%, בהתאמה), אך לא תועדו אירועים חריגים חמורים.

ממצאי המחקר מעידים כי טיפול ב- Hydroxychloroquineשניתן בתוך 4 ימים לאחר חשיפה בסיכון בינוני או גבוה ל-COVID-19, לא נמצא יעיל במניעת הדבקה בנגיף הופעת תסמינים אופייניים למחלה הזיהומית.

N Engl J Med, June 3, 2020

הערת מערכת:

ממצאים אלו אינם תומכים בגישתו של הנשיא טראמפ, אשר דיווח כי הוא נוטל את הטיפול התרופתי באופן מונע.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה