משלב Baricitinib עם Remdesivir עשוי להאיץ החלמה מזיהום בנגיף הקורונה (N Engl J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי משלב Baricitinib (אולומיאנט) עם Remdesivir עשוי להאיץ החלמה מזיהום בנגיף הקורונה, בהשוואה ל-Remdesivir עם פלסבו.

מחקר ACTT-2 החל בחודש מאי וכלל 1,033 משתתפים משמונה מדינות. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת טבליות Baricitinib עם מתן תוך-ורידי של Remdesivir או טבליות פלסבו עם Remdesivir.

בקרב משתתפים שנטלו את שתי התרופות הפעילות תועד שיפור משמעותי במצב הקליני לאחר 15 ימים. בחולים שקיבלו את שני הטיפולים תועדו פחות אירועים חריגים חמורים. חציון מרווח הזמן עד להחלמה עמד על 7 ימים עם טיפול ב-Baricitinib, בהשוואה ל-8 ימים עם פלסבו. ההבדל היה גדול יותר בולים שנדרשו לחמצן בזרם גבוה או הנשמה לא-פולשנית במהלך האשפוז. בקבוצה זו, מתן Baricitinib קיצר את חציון משך הזמן עד להחלה מ-18 ימים ל-10 ימים.

למרות שהמחקר לא היה בעל עוצמה מספקת לזהות הבדלים בתמותה בין שתי הקבוצות, שיעורי ההישרדות ומרווח הזמן עד לתמותה נטו לטובת הטיפול המשולב.

החוקרים כותבים כי משלב Baricitinib עם Remdesivir היה עדיף על Remdesivir בלבד בקיצור משך זמן המחלה והאצת שיפור קליני, בפרט בחולים תחת טיפול בחמצן בזרם-גבוה או הנשמה מכאנית לא-פולשנית. בנוסף, הטיפול המשולב לווה בפחות אירועים חריגים.

N Engl J Med. Published online December 11, 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה