האם דיכאון מעלה את הסיכון לנפילות ושברי ירך? (BMC Psychiatry)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Psychiatry מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר בין חומרת תסמינים דיכאוניים ובין סיכון מוגבר לנפילות ושברי ירך.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים אודות ההשפעה של תסמיני דיכאון על הסיכון לנפילות ושברי ירך באוכלוסייה בסין. כעת הם ביקשו לבחון את הקשר הפרוספקטיבי בין תסמיני דכאון ובין שברי ירך וכן נפילות במדגם ארצי של מטופלים בסין.

על-בסיס נתוני Chinese Health and Retirement Longitudinal Study בשנים 2011-2018 זיהו החוקרים 10,596 מטופלים בגילאי 45 שנים ומעלה, ללא היסטוריה של שבר ירך. הערכת תסמיני דכאון התבססה על מדד Center for Epidemiological Studies Depression Scale וניתוח סטטיסטי שימש לתקנון למאפיינים דמוגרפיים, אורחות חיים ומחלות רקע.

במהלך שבע שנות המחקר, 399 משתתפים (3.8%) דיווחו על שברי ירך. בקרב חולים עם תסמיני דכאון משמעותיים יותר בתחילת המחקר תועד סיכון מוגבר משמעותית לשבר ירך (יחס סיכויים של 3.33, רווח בר-סמך 95% של 1.06-1.67) בהשוואה לאלו ללא תסמיני דכאון מוגברים, לאחר תקנון למגוון רחב של ערפלנים אפשריים.

עוד מדווחים החוקרים כי תועדו 3,974 תאונות נפילה (37.5%) במהלך המעקב כאשר נוכחות תסמיני דכאון מוגברים לוותה בעליה מובהקת סטטיסטית בסיכון לנפילות (יחס סיכויים של 1.21, רווח בר-סמך 95% של 1.10-1.33).

החוקרים מסכמים וכותבים כי לממצאים המצביעים על סיכון מוגבר לנפילות ושברי ירך בנוכחות תסמיני דכאון עשויות להיות השלכות קליניות חשובות.

BMC Psychiatry, April 12, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה