עדויות חדשות תומכות ביעילות ובטיחות Cenobamate בחולים עם אפילפסיה מוקדית (Neurology)

 במאמר שפורסם בכתב העת Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולות עדויות התומכות בבטיחות ויעילות טיפול ארוך-טווח ב- Cenobamateלהפחתת פרכוסים במבוגרים עם אפילפסיה מוקדית שאינה מאוזנת היטב.

 החוקרים השלימו מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, להערכת Cenobamate ובחנו את הנתונים אודות 355 מבוגרים פרכוסים מוקדיים שלא היו מאוזנים למרות טיפול בעד שלוש תרופות נוגדות-פרכוס.

 מהנתונים עולה כי חולים עם לפחות 8 פרכוסים במהלך שמונה שבועות, השלימו שלב כפל-סמיות בן 18 שבועות והמשיכו לשלב הארכה בתווית-פתוחה. חציון משך הטיפול ב- Cenobamate עמד על 54 חודשים (חציון מינון יומי של 200 מ”ג, טווח 50-400 מ”ג). נכון לחודש יולי בשנת 2019, 59% מהחולים (209 מבין 355 חולים) המשיכו בטיפול.

 במהלך כל 12 חודשי טיפול במסגרת המחקר, ב-13-16% תועדה הישרדות ללא-פרכוסים ובקרב אלו, חציון משך ההישרדות ללא-פרכוסים בכל מרווח זמן של 12 חודשים עמד על 48 חודשים, 47.2 חודשים ו-45.1 חודשים.

 מהמחקר עולה כי בכל המשתתפים שנטלו Cenobamate תועדה ירידה בתדירות פרכוסים בהשוואה למצב ההתחלתי, אשר גדלה עם כל מרווח של שישה חודשים, עד 76% לאחר 43-48 חודשים. החוקרים מדווחים עוד כי 16.4% מהחולים השיגו ירידה של 100% בתדירות פרכוסים במהלך 36-48 חודשים ו-39.1% מהחולים השיגו ירידה של למעלה מ-90% בפרכוסים במהלך אותה תקופה.

 מחברת התרופות נמסר כי לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות. הטיפול הופסק ב-141 חולים, כאשר הסיבות הנפוצות להפסקת הטיפול כללו חוסר יעילות (17%), הסרת ההסכמה מצד המטופל (9%) ותופעות לוואי (8%). תופעות הלוואי הנפוצות על-רקע הטיפול כללו סחרחורות, ישנוניות, עייפות וכאבי ראש.

 החוקרים מסבירים כי כעת ישנה תרופה העשויה להביא להישרדות ללא פרכוסים של חולים עם אפילפסיה מוקדית שאינה מאוזנת היטב.

 

Neurology, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה