גירוי אור עשוי לסייע במניעת התקדמות מחלת אלצהיימר (מתוך כנס ה-Alzheimer’s Association International Conference)

 חשיפה וגירוי אור של אזור לוקוס קורולאוס (Locus Coeruleus) מהווה גישה מבטיחה לדחיית התקדמות מחלת אלצהיימר, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-Alzheimer’s Association International Conference.

 החוקרים מסבירים כי במקרים של גירוי אור מנסים להתמקד באזור לוקוס קורולאוס, לו השלכות משמעותיות בשלבים מוקדמים של מחלת אלצהיימר. עוד ידוע כי האישון קשור באופן מסוים עם פעילות לוקוס קורולאוס וכי האישון נגיש בצורה קלה יותר מהמוח.

 הבנת החשיבות של המבנה והתפקוד של לוקוס קורולאוס בשלבים המוקדמים של מחלת אלצהיימר וכי חשיפה לאור עשויה להוות גישה מבטיחה לדחיית התקדמות המחלה הובילה את החוקרים להשלים מחקר במטרה לבחון את התגובה של האישון לאור במהלך בדיקת Functional MRI.

 החוקרים עקבו אחר קוטר האישון ב-16 משתתפים בריאים (11 נשים) בגילאי 16-30 שנים, עם מכשיר אינפרה-אדום למעקב אחר העיניים בזמן שהשלימו משימת שמיעה בת 15 דקות בתוך סורק fMRI. המשתתפים נחשפו במקביל למקבצים של 30-40 שניות של אור כחול פוליכרומוטי ואור כתום מונוכרומטי.

 במהלך המחקר חושבה תגובת אישונים כגודל האישון הממוצע במהלך מקבץ החשיפה וניתוח סטטיסטי שימש לקביעת ההשפעה של גירוי אור על תגובת האישון, לאחר תקנון לגיל, מין ומדד מסת גוף.

 מהתוצאות עלה כי אור כחול לווה בקוטר אישון קטן יותר משמעותית, בהשוואה לאור כתום. ההשפעה של גירוי אור על גודל האישון לא השתנתה משמעותית לאורך 15 דקות הבדיקה.

 החוקרים מסבירים כי באמצעות גירוי אור ניתן להשפיע על פעילות לוקוס קורולאוס ומדוע בטכניקה פשוטה, זמינה וקלה לטיפול בחולים עם מחלת אלצהיימר.

 

מתוך כנס ה-Alzheimer’s Association International Conference

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה