OXYBUTYNIN בשיחרור מושהה בהשוואה למתן רגיל/מאת ד”ר גרינשטיין עורך אורולוגיה

בימים אלה חוזרת לשימוש התרופה הותיקה OXYBUTYNIN  בצורתה עם השחרור המושהה. התרופה ניתנת במינון חד יומי והשפעתה נמשכת לאורך היממה. במאמר הבא מסכם המחבר את ניסיונו בילדים עם הרטבת יום אשר השתמשו כבר OXYBUTYNIN ומסיבות שונות הטיפול הוחלף לתרופה בצורתה החדשה. מסתבר כי ילדים שלא היו מרוצים מהתרופה בצורתה הרגילה יכולים ליהנות מהתרופה בצורתה עם השחרור המושהה. כך שכנראה במידה ואין שיפור מספיק עם שימוש ב OXYBUTYNIN במנות מחולקות במשך היממה כדאי לעבור לטיפול החד יומי עם שחרור מושהה לפני זניחת הטיפול ב .OXYBUTYNIN

המחברים עקבו אחרי 27 ילדים (12 בנים בגיל מוצע 6.4 שנים ו 15 ילדות בגיל ממוצע של 6.3 שנים )לתקופה ממוצעת של 18.1 ± 35 חודשים. בתקופה זו השתמשו באוקסיבוטינין לתקופה ממוצעת של 12.3 ± 11.6 חודשים ובאוקסיבוטטינין עם שחרור מושהה לתקופה ממוצעת של

13.9 ± 19.9 חודשים שהם 62% מתקופת השימוש.

מהילדים  שטופלו באוקסיבוטינין רגיל אלה שהיו מעוניינים בהחלפת הטיפול,  11 לא היו מרוצים מתוצאות הטיפול, 6 עקב נוחות, 2 עקב תופעות לוואי ו2 בגלל טעם התרופה.

בהערכה לפני שינוי הטיפול כל הילדים סבלו מאי שליטה בהשתנה בדרגות שונות: מאחת ביום ועד לפחות מפעם בחודש. לאחר החלפת הטיפול מצב הילדים השתפר, למרות שהיו גם שינויים בתופעות הלוואי או הופעת תופעות לוואי חדשות. ל 9 ילדים לא היו תופעות לוואי כאשר השתמשו בתרופה ללא קשר לצורתה.

בביקור האחרון לאחר המעבר לאוקסיבוטינין עם שחרור מושהה 8 ילדים לא סבלו מהרטבה בכלל מהם 4 מקבוצת ה 11 שלא היו מרוצים מתוצאות הטיפול הקודם. 6 דווחו על שיפור ניכר במצבם, 2 דווחו על שיפור מסויים 8 דווחו שמצבם לא השתנה, ו 3 דווחו כי מצבם החמיר. מבחינה אוביקטיבית כמות השתן בכל השתנה עלתה יחד עם מהירות הזרימה בבדיקת Uroflowmetry ללא עליה בשארית השתן.


Improved efficacy of extended release oxybutynin in children with persistent daytime urinary incontinence converted from regular oxybutynin -(Urology)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה