מי נמצא בסיכון להתמכרות לסקס ? המלצה לעיון במאמרו של ד”ר שאולי לב-רן ב”הארץ”

במאמר שמתפרסם היום באתר “הארץ” מציג ד”ר שאולי לב-רן, מנהל המרפאה להתמכרויות ותחלואה כפולה וע. מנהל במרכז לבריאות הנפש לב השרון, את המאפיינים, האבחנה והטיפול של התמכרות לסקס.

לב-רן מציין במאמר שאמנם אבחנה זו לא נכנסה ל-DSM באופן ספציפי, אך שמתרבות העדויות המצביעות על כך שמדובר בתופעה ממשית, הגורמת לאלו הסובלים ממנה סבל רב, שעלול גם להוביל למשברים נפשיים ומשפחתיים.

בסקירה מציין לב-רן שהנגישות הרבה לפורנוגרפיה באמצעות האינטרנט ומכשירי הסמארטפון, במיוחד אם היא מתרחשת בגיל צעיר, מהווה ככל הנראה גורם משמעותי להתרחבות התופעה בשנים האחרונות.

לב-רן מציין שקיימים כיום כ-20 שאלונים העשויים לסייע באיבחון ההפרעה. הוא מזכיר גם שההפרעה יכולה להתפתח בעקבות תחלואה אחרת כמו שבץ למשל, מניה-דפרסיה או התמכרויות אחרות (סמים, הימורים).

מבחינת טיפול, אין כיום טיפול ספציפי והגישה המקובלת היא טיפול קוגניטיבי כשניתן להיעזר גם בתרופות נגד דכאון שתופעת הלוואי שלהן היא ירידה בליבידו. 

לב-רן מסכם בכך שלמרות שבמרבית המקרים האדם הסובל מהתמכרות למין הוא זה שיגיע לבקש טיפול, וזאת בשל הסבל הרב שנגרם לו בשל כך, עדיין המודעות אינה גבוהה מספיק ולא קיימים גם מרכזי טיפול מתאימים במסגרת הרפואה הציבורית.

למאמר ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה