היעילות והבטיחות של בטמיגה כתוספת לטיפול ב-Tamsulosin בגברים עם הגדלה שפירה של הערמונית ותסמיני פעילות-יתר של שלפוחית השתן (J Urol9 )


במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Urology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולות עדויות התומכות בתוספת Mirabegron (בטמיגה) לטיפול בגברים עם תסמיני פעילות-יתר של שלפוחית השתן תחת טיפול ב-Tamsulosin (אומניק) בשל הגדלה שפירה של הערמונית.

במחקר PLUS בחנו חוקרים את היעילות והבטיחות של בטמיגה כתוספת לטיפול בגברים עם תסמיני פעילות-יתר של שלפוחית שתן, המקבלים טיפול ב-Tamsulosin להקלה על תסמינים בדרכי שתן תחתונות משנית להגדלה שפירה של הערמונית.

המחקר בשלב 4 כלל ארבעה שבועות טיפול ב-Tamsulosin במינון 0.4 מ”ג בתקופת הרצה ולאחר מכן 12 שבועות טיפול אקראי, כפל-סמיות, כאשר החולים קיבלו תחילה טיפול בבטמיגה במינון 25 מ”ג או פלסבו. לאחר ארבעה שבועות הועלה מינון בטמיגה ל-50 מ”ג או פלסבו תואם. תוצאי היעילות כללו את השינויים מתחילת המחקר עד תום הטיפול במספר הממוצע של מתן שתן בכל יום (תוצא עיקרי), נפח התרוקנות ממוצע בכל מתן שתן, מספר אירועי דחיפות ביום, מדד תדירות ודחיפות, מדד International Prostate Symptom Score. עוד בחנו החוקרים את הבטיחות של הטיפול, כולל אירועים חריגים, נפח שארית לאחר-התרוקנות ומדדי זרימת שתן מקסימאלית.

מבין 676 הגברים במחקר 380 (56.2%) היו בגילאי 65 שנים ומעלה. טיפול משולב של Tamsulosin עם Mirabegron היה עדיף באופן מובהק סטטיסטית על Tamsulosin עם פלסבו בהפחתת המספר הממוצע של אירועי מתן שתן בכל יום (2.0- לעומת 1.62-; הבדל מתוקן של 0.39-, רווח בר-סמך 95% של 0.76- עד 0.02-).

מהנתונים עולה שיעור אירועים חריגים על-רקע הטיפול שהיה גבוה יותר עם משלב Tamsulosin עם פלסבו, אם כי שיעורים גבוהים יותר של אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי תועדו עם Tamsulosin ובטמיגה. שיעורי אצירת שתן היו גבוהים יותר עם משלב Tamsulosin ופלסבו.

החוקרים מציינים כי נפח שארית שתן לאחר-התרוקנות וזרם שתן מקסימאלי לא היו שונים משמעותית בין הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי מחקר PLUS מדגישים את התועלת של תוספת בטמיגה לטיפול בגברים עם תסמיני פעילות-יתר של שלפוחית השתן המקבלים טיפול ב-Tamsulosin לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית. הממצאים תומכים בעדיפות מובהקת סטטיסטית לטיפול תרופתי משולב של Tamsulosin עם Mirabegron בנפח שתן ממוצע בכל התרוקנות, אירועי דחיפות בכל יום ומדד תכיפות ודחיפות כולל.

J Urol. 2020 Jun; 203(6):1163-1171


הערת המערכת: לפני כשבוע דיווחנו גם על המחקר שלהלן טיפול בבטמיגה משפר הפרעות זקפה ותסמינים בדרכי שתן תחתונות בגברים עם ערמונית חוסמת שפירה (Int J Urol)  המדגים יעילות נלווית נוספת של הטיפול באמצעות בטמיגה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה