קרם Imiquimod מהווה תחליף לניתוח לנגעים וולוולרים (The Lancet)

מאת יהונתן ניסן, סטודנט לרפואה באוניברסיטת תל אביב ופרמדיק

מחקר חדש בפאזה 3 שפורסם ב-The Lancet הראה כי קרם Imiquimod הוא בטוח ויעיל כקו ראשון לטיפול בנגעים קשקשיים תוך אפיתליאליים בדרגה גבוהה של הפות (vHSILs), ומהווה אלטרנטיבה ישימה לניתוח. הממצאים מספקים לנשים עם נגעים טרום סרטניים הקשורים לנגיף הפפילומה האנושי (HPV) אפשרות טיפול חדשה שיכולה למנוע את חסרונות הניתוח, כך על פי החוקרת הראשית. לדברי המחברים, הממצאים חשובים מכיוון ששיעורי ההתחסנות נגד HPV נותרו נמוכים, והשכיחות של ניאופלזיה תוך-אפיתליאלית בצוואר הרחם עלתה בשנים האחרונות, במיוחד בקרב נשים צעירות יותר.

החוקרים הקצו באופן אקראי 110 נשים עם vHSIL לקבלת טיפול ב-imiquimod או ניתוח בין יוני 2013 לינואר 2020. מתוך חולות אלו, 78% סבלו מנגעים חד-מוקדיים, ול-22% היו נגעים מולטיפוקליים. המשתתפות (בנות 18-90 שנים) גויסו משישה בתי חולים באוסטריה. כולן קיבלו אישור היסטולוגי של vHSIL עם נגעים חד-מוקדיים או מולטיפוקליים גלויים. לא נכללו אלו עם חשד למחלה פולשנית, היסטוריה של סרטן הפות או דרמטוזיס דלקתי חמור של הפות, או שעברו טיפול פעיל ב-vHSIL ב-3 החודשים הקודמים. הטיפול ב-Imiquimod ניתן על ידי המטופלת. המינון הועלה באיטיות ללא יותר משלוש פעמים בשבוע במשך 4-6 חודשים, לעומת זאת הניתוח כלל כריתה או אבלציה. צוות המחקר דיווח כי 98 מטופלות (מתוך 110 שהוקצו אקראית) השלימו את המחקר: 46 בזרוע ה- Imiquimod ו-52 בזרוע הניתוח.

שיעורי התגובה הקלינית המלאה לאחר 6 חודשים היו 80% עם imiquimod לעומת 79% עם ניתוח. לא נצפה הבדל משמעותי בין הקבוצות ביחס למיגור HPV, תופעות לוואי ושביעות רצון מהטיפול, כך על פי החוקרים. הם גם מציינים כי היענות טובה של המטופלות היא משמעותית כדי שהטיפול ב- imiquimod יצליח, וכי ניתוח עשוי להישאר הטיפול המועדף עבור מטופלות שאינן דבקות בטיפול.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-The Lancet

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה