63% מהגברים בין הגילים 65-40 חשים ירידה בעוצמת הזקפה (סקר גיאוקרטוגרפיה)

סקר גיאוקרטוגרפיה והסטארט-אפ הרפואי או-מד מדיקל: גברים בישראל נמנעים מטיפול בהפרעות בתפקוד המיני בשל מבוכה

כשני שליש (63%) מהגברים הישראליים בגיל 40-65 טוענים שהזקפה שלהם אינה חזקה כבעבר; עם זאת, רק כמחציתם (55%) ישקלו לפנות לייעוץ מקצועי אם יצטרכו עזרה בשיפור התפקוד המיני;
הסיבה המובילה להימנעות מפנייה לטיפול היא מבוכה
האם הגבר הישראלי מרוצה מהתפקוד המיני ומחוזק הזקפה שלו? באיזו מידה הוא מוכן לפנות לעזרה מקצועית כשהביצועים נחלשים, ומה הסיבה שתמנע זאת ממנו למרות פגיעה בקשר הזוגי ובדימוי העצמי שלו? הסטארט-אפ הרפואי Ohh-Med Medical (או-מד מדיקל) ערך סקר אינטרנטי כדי לענות על שאלות אלה בדיוק. הסקר, שבוצע על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, נערך בקרב 500 גברים ישראליים בני 40-65 ובחן את תפיסות הגברים בנוגע לבעיות בתפקוד המיני שלהם, ומידת הנכונות שלהם לפנות לעזרה מקצועית במידת הצורך.
לדעת משתתפי הסקר, הקשר עם בני/ות הזוג (80%) והדימוי העצמי (74%) הם הדברים העיקריים שעלולים להיפגע כתוצאה מבעיות בתפקוד הזקפה.
על פי הספרות המקצועית, שיעור הגברים הסובלים מבעיות זקפה בגילאי 40-70 עומד בעולם על כ-50%. עם זאת, מהסקר עולה כי 17% בלבד מהגברים בישראל בגיל 40-65 אינם מרוצים מחוזק הזקפה שלהם, בעוד ש-34% מרוצים מאוד ו-49% די מרוצים מחוזק הזקפה שלהם.
עוד עולה מהסקר, כי 63% מהגברים מסכימים שהזקפה שלהם אינה חזקה כמו בעבר. נתון זה עולה ל-73% בקרב גברים מעל גיל 55. על אף הירידה בחוזק הזקפה שעליה מעידים כשני שליש מהגברים בסקר, רק כמחציתם (55%) הביעו נכונות לפנות לעזרה מקצועית, לו היו מעוניינים בשיפור התפקוד שלהם.
הגברים גם תיארו אילו גורמים ימנעו מהם לפנות לייעוץ או לקבלת עזרה מקצועית בתחום התפקוד המיני: החסם העיקרי לקבלת ייעוץ או עזרה בתחום התפקוד המיני הוא הרגשת מבוכה (38%), במיוחד בקרב הגברים שאינם מרוצים מחוזק הזקפה שלהם (47%). חסמים נוספים הם חוסר תחושת דחיפות (23%), תפיסת הטיפול כיקר מדי (19%), וגם העדפת פתרונות שאינם מצריכים מרשם רופא (18%).
פרופ’ אילן גרינולד, מנהל היחידה לנוירואורולוגיה והמרפאה להפרעות בתפקוד המיני, המרכז הרפואי רמב”ם: “סקרים שבוצעו בעולם מצאו כי 40%-30% מהגברים סובלים מהפרעות זקפה בדרגה בינונית עד מלאה. הסקר הנוכחי של או-מד וגיאוקרטוגרפיה מראה כי בישראל יש גברים רבים שבשל בושה ומבוכה, אינם פונים לטיפול ומזניחים ואף מחמירים בצורה כזו את בעייתם, וממשיכים ללא צורך להתמודד עם ההפרעה בזקפה, הפגיעה בקשר הזוגי ובדימוי העצמי שלהם. אני מאד ממליץ לאותם גברים שמתמודדים ביום יום עם קשיים בתפקוד המיני לפנות לרופא המשפחה, לרופא מומחה או למטפלים מיניים מוסמכים ולקבל עזרה שיכולה לעזור בשיקום חיי המין הבריאים שמגיעים להם. כמו כן, חשוב לציין שכיום יש התקדמות בתחום ויש מגוון פתרונות לטיפול בבעיה, כולל טיפול עצמי, שאושרו לשימוש על ידי משרד הבריאות ואינם מצריכים מרשם רופא. עבור חלק ניכר מהגברים, פתרונות אלה יכולים לסייע לשקם משמעותית את התפקוד המיני”.
עוד עולה מתוצאות הסקר, כי רמת שביעות הרצון מחוזק הזקפה יורדת ככול שעולה הגיל, ונמצא כי הנטייה הדתית מהווה גורם משפיע על רמת שביעות הרצון: 28% מהגברים הדתיים אינם שבעי רצון לעומת 17% בלבד בסקר הכללי.
מתודולוגיה: המחקר נערך בחודש מאי 2022 במסגרת סקר אינטרנטי בקרב 500 גברים בגילאי 40-65 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסייה זו, היהודים במדינת ישראל (גולשי אינטרנט). טווח השגיאה הסטטיסטית המרבית בנסיבות דגימה זו הוא 4.36% +, ברמת מובהקות סטטיסטית של 95%.

אודות או-מד מדיקל
או-מד מדיקל הינה חברת סטארט-אפ בתחום המכשור הרפואי המפתחת מכשור מבוסס טכנולוגיית גלי רדיו לטיפול עצמי בהפרעות בתפקוד הזקפה.Vertica , מוצר הדגל של החברה, אושר על ידי משרד הבריאות הישראלי, והוא מסייע לחיזוק ושיקום רקמות הקולגן שאחראיות למנגנון הפיזיולוגי של הזקפה. או-מד מדיקל נמצאת בתהליך מתקדם לקבלת אישור ה-CE האירופי לשיווק המכשיר באירופה, שצפוי להתקבל במהלך שנת 2022. אישור ה-FDA האמריקני צפוי להתקבל בשנת 2023.
החזון של או-מד מדיקל הוא לסייע לכל גבר המתמודד עם בעיות בתפקוד הזקפתי לחוות מיניות תקינה ובריאה ובכך לשפר את איכות חייו. על כן, או-מד מדיקל הקימה מרכז תוכן וידע מקצועי, פתוח ונגיש לציבור המתעדכן כל העת במידע בנושא הפרעות זקפה, ההשלכות הפיזיות והרגשיות שלהן, ודרכי ההתמודדות עמן. המרכז מתופעל ומנוהל על ידי החברה בסיוע מערך נרחב של אנשי מקצוע, בהם רופאים אורולוגים, סקסולוגים ומטפלים מיניים.
היזם ומנכ”ל החברה שהוקמה ב-2017, הוא דניאל לישינסקי, מהנדס מחשבים במקצועו. לפני שהקים את או-מד מדיקל, לישינסקי היה היזם ומייסד-שותף של חברה המתמחה במיצוק עור, אשר פיתחה מכשיר לטיפול בבעיות עור באמצעות אנרגיית RF הפועלת לשיקום סיבי הקולגן בעור הפנים.
בוועדה המייעצת של החברה יושבים שלושה רופאים מומחים בתחום האורולוגיה: פרופ’ אילן גרינולד, פרופ’ יוזה חן ופרופ’ קובי רייזמן. המשקיעה המרכזית באו-מד מדיקל היא קרן ההון סיכון ארבלון.

לראיון שערכנו עם מייסד החברה

לאתר החברה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה