כיצד יש להתמודד עם מגפת אבעבועות הקוף? (Science)

חיסון אבעבועות הקוף
מאמר חדש שפורסם ב- Scienceמפרט על דרכי ההתמודדות עם מגפת אבעבועות הקוף, וטוען כי יש לרכז מאמץ בייצור יעיל של מיליוני מנות חיסון, תהליך שעלול לקחת חודשים עד שנים

מאמר חדש שפורסם ב-Science מפרט על דרכי ההתמודדות עם מגפת אבעבועות הקוף, וטוען כי יש לרכז מאמץ בייצור יעיל של מיליוני מנות חיסון, תהליך שעלול לקחת חודשים עד שנים. “ללא הזמינות הנרחבת של החיסון לא ניתן להכיל את המגיפה”, אמר חוקר בכיר ל-CIDRAP. לדבריו, יש לחקור במהירות את החיסון בשתי מנות של חברתBavarian Nordic, Jynneos , כדי לראות אם ניתן להשתמש בו בטכניקות לחסכון במינונים, כמו מתן מנה בודדת עם מרווח זמן מושהה עד המנה השנייה. שימוש במינון מופחת תוך-עורית במקום תוך-שרירי יכול להיות עוד אפשרות מעשית לאפשר יותר זריקות לאנשים בסיכון הגבוה ביותר לזיהום. קבוצה זו הינה בעיקר גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים (MSM). עד שהחיסונים הנפוצים יהיו נגישים בקלות, יש לעשות כל שביכולתנו כדי להגביל את גורמי הסיכון להידבקות בנגיף, בייחוד בקבוצה זו.

בניגוד להרפס, HIV או זיהומים אחרים המועברים במגע מיני, אבעבועות הקוף דורשות להימנע ממין שבועיים עד 4 שבועות בלבד, עד שהנגעים מחלימים, אמר החוקר הבכיר. לאחר מכן האדם חסין מפני הנגיף ולא יחווה פריחות עתידיות. לדבריו, חיסונים חייבים להיות זמינים לכל מדינה שחווה התפרצויות, במיוחד באפריקה, שם אלו מתחת לגיל 40 נמצאים בסיכון הגבוה ביותר להדבקה בנגיף, מכיוון שאין להם חסינות פסיבית מחיסונים קודמים לאבעבועות שחורות.

מלבד הלוגיסטיקה והביקוש, האיום הגדול ביותר לשליטה בהתפרצות הוא אם יופיעו מיקומים נוספים של מאגרי נגיפים בבעלי חיים. בחלק ממדינות אפריקה, מכרסמים משמשים כרזוואר, אך ככל שהנגיף מתפשט על פני הגלובוס, יותר אינטראקציות בין אדם לבעלי חיים עלולות לגרום למעורבות משמעותית יותר של בעל”ח בהפצת הוירוס. בנוסף, בהתחשב בהתפרצות הנוכחית בקרב MSM, החוקרים מציעים להסתכל על האוכלוסייה העולמית לה מומלץ ליטול טיפול מניעתי לפני חשיפה ל-HIV (PrEP). עד השנה הבאה, בין 2.4 מיליון ל-5.3 מיליון אנשים ברחבי העולם אמורים לקבל PrEP, מה שנותן כיוון באשר למספר מנות החיסון הדרושות למטרת אבעבועות רוח.

לכתבה ב-CIDRAP

למאמר ב-Science

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה