Aging

בנשים ובמעשנים שיעורים גבוהים יותר של מעבר מניוון מקולארי גילי יבש לרטוב בעין הנגדית (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Retina Specialists)

בקרב מעשנים ובקרב מעשנים שיעורים גבוהים יותר של התקדמות מניוון מקולארי גילי (Age-related Macular Degeneration) יבש לניוון מקולארי גילי רטוב בעין הנגדית, כך עולה מנתונים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Retina Specialists.

החוקרים בחנו את התוצאות ממאגר IRIS והתמקדו בעין הנגדית בחולים עם ניוון מקולארי גילי רטוב חד-צדדי. מטרתם הייתה לבחון את הסיכון למעורבות של העין בריאה בחולים עם ניוון מקולארי גילי רטוב בעין אחת.

במסגרת המחקר נבחנו הנתונים אודות 87,232 חולים עם ניוון מקולארי גילי רטוב בעין אחת וניוון מקולארי יבש בעין השניה.

מבין כלל החולים שלקחו חלק במחקר, ב-10.7% תועדה התקדמות בעין הנגדית מניוון מקולארי גילי יבש לרטוב. בגברים תועד סיכון נמוך יותר בהשוואה לנשים (p<0.001) ובאסיאתיים ובשחורים תועד סיכון מופחת בהשוואה ללבנים (p<0.001).

בהשוואה לחולים עם ניוון מקולארי גילי יבש בשלב מוקדם, באלו עם ניוון מקולארי גילי יבש בשלב ביניים ומתקדם תועד סיכון מוגבר להתקדמות לניוון מקולארי גילי רטוב. בקרב מעשני פעילים גם תועד סיכון מוגבר בהשוואה לחולים שמעולם לא עישנו (p<0.001).

החוקרים מסבירים כי הממצאים אינם מפתיעים אך עשויים לסלול את הדרך לטיפול מותאם אישית. יתרה מזאת, כעת ניתן לספק לחולים עם ניוון מקולארי גילי רטוב הערכה של הסיכון להתפתחות המחלה בעין הנגדית.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Retina Specialists

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה