Allergy other

טיפול ב-Omalizumab עשוי להפחית את הסיכון להתלקחות אסתמה שאינה אטופית (J Asthma)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Asthma מדווחים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב- Omalizumab (זולאייר) יעיל בחולים עם אסתמה חמורה, בין אם מדובר באסתמה אטופית או מחלה שאינה אטופית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Omalizumab הוכח כיעיל בחולים עם אסתמה אטופית חמורה. עם זאת, אין מחקרים רבים להערכת היעילות של הטיפול בחולים עם מחלה שאינה אטופית והמידע מוגבל עוד יותר בחולים עם אסתמה חמורה עם מחלה שאינה אטופית ואינה אאזנופילית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את התגובה לטיפול ב- Omalizumab בהתאם למצב האטופי של החולים.

המחקר הרטרוספקטיבי הושלם בבית החולים של אוניברסיטת שטרסבורג בין תחילת שנת 2006 ועד סוף חודש יוני בשנת 2017. התגובה לטיפול ב- Omalizumab נבחנה ב-139 חולים לאחר 4, 6 ו-12 חודשים מתחילת הטיפול והושוותה אל מול נתונים שנאספו לפני תחילת הטיפול ב- Omalizumab.

מדגם המחקר כלל 44 חולים עם אסתמה חמורה שאינה-אטופית ו-95 חולים עם אסתמה אטופית חמורה. בקבוצת החולים עם מחלה שאינה-אטופית, הטיפול ב- Omalizumab הפחית משמעותית את שיעורי התלקחויות חמורות בהיקף של 44% (רווח בר-סמך 95% של 18-64%, P<0.05) לאחר 4 חודשים עם ירידה בסיכון בהיקף של 54% (רווח בר-סמך 95% של 36-67%, p<0.05) לאחר 6 חודשים וירידה בהיקף 54% (רווח בר-סמך 95% של 36-67%, p<0.05) לאחר שנה אחת.

עוד תועדה מגמה של שיפור במדדי FEV1, בקרת אסתמה ושימוש בקורטיקוסטרואידים פומיים.

ממצאים אלו לא היו שונים משמעותית מאלו שתוארו בחולים עם אסתמה אטופית, למעט אפשרות טובה יותר לצמצם את הטיפול בקורטיקוסטרואידים פומיים בחולים עם מחלה אטופית (p<0.05). ירידה דומה בשיעור ההתלקחויות החמורות תועדה בתת-קבוצה של חולים עם אסתמה שאינה אטופית ואינה אאזנופילית.

ממצאי המחקר תומכי ביעילות Omalizumab במקרים של אסתמה חמורה, ללא תלות בסוג מחלת הריאות.

 

J Asthma. 2022 Jul 21:1-10

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה