Atrial Fibrillation

פרפור פרוזדורים מעלה את הסיכון לאשפוז בשל אי-ספיקת לב בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור (ESC Heart Failure)

 במאמר שפורסם בכתב העת ESC Heart Failure מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי פרפור פרוזדורים הינו גורם סיכון בלתי-תלוי לאשפוז בשל אי-ספיקת לב של חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פרפור פרוזדורים מופיעה בשכיחות גבוהה בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל. ההשפעה של פרפור פרוזדורים על התלקחות אי-ספיקת לב בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל לא נבחנה היטב עד כה. מטרתם כעת הייתה לבחון את ההשפעה של הפרעת הקצב על המהלך של חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל לאחר אשפוז בגין החמרת אי-ספיקת לב.

 החוקרים השוו את הסיכון לאשפוז עקב פרפור פרוזדורים לאחר אשפוז ראשוני בשל החמרת אי-ספיקת לב. הם בחנו את הסיכון לתמותה מכל-סיבה, אשפוזים חוזרים מכל-סיבה לאחר 30 ימים ותגובה לטיפול במשתנים באשפוז.

 מבין 90 חולים שגויסו למחקר, 32 חולים (35.6%) אובחנו עם פרפור פרוזדורים. חולים עם הפרעת הקצב היו מבוגרים יותר (72.5 לעומת 60.5 שנים, בהתאמה), עם שיעור גבוה יותר של גברים (46.9% לעומת 24.1%, בהתאמה) וקוטר גדול יותר של פרוזדור שמאל (4.9 לעומת 3.9 ס”מ) בהשוואה לאלו ללא פרפור פרוזדורים.

 חולים עם פרפור פרוזדורים היו בסיכון גבוה יותר לאשפוז עקב אי-ספיקת לב, בהשוואה לחולים ללא הפרעת הקצב (p=0.02); קשר זה נותר מובהק סטטיסטית לאחר תקנון למשתנים שונים, עם עדות לסיכון גבוה פי 2-3 בנוכחות פרפור פרוזדורים.

 אעפ”י שהממצאים העידו כי פרפור פרוזדורים לווה בסיכון מוגבר לאשפוז חוזר מכל-סיבה בתוך 30 ימים מהשחרור מבית החולים (37.5% לעומת 17.5%, p=0.036), קשר זה לא נותר מובהק סטטיסטית לאחר תקנון למשתנים אחרים.

 החוקרים מסכמים וכותבים כי פרפור פרוזדורים הינו גורם סיכון בלתי-תלוי לאשפוז חוזר עקב אי-ספיקת לב בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל. הם מאמינים כי הבנה טובה יותר של הקשר בין פרפור פרוזדורים ואי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל חשובה במטרה לבחור את הגישה המתאימה לטיפול באוכלוסייה זו.

 

ESC Heart Failure, June 16, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה