Back pain

תוצאות מבטיחות לניתוח TLIF זעיר-פולשני בקשישים (מתוך כנס ה-AAOS)

מנתונים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons עולה כי ניתוח TLIF (Transforaminal Lumbar Interbody Fusion) זעיר פולשני בקשישים הוביל לשיעורי כאב, מוגבלות ואיכות חיים דומים לאלו שתוארו במבוגרים צעירים.

החוקרים מסבירים כי לניתוח TLIF זעיר פולשני תתכן תועלת בקשישים בהם ישנה חשיבות רבה לתחלואה הניתוחית המופחתת וההתאוששות המהירה. עם זאת, קשישים רבים מסתייגים מניתוח עמוד-שדרה בשל ההנחה כי הם צפויים להתאוששות מורכבת.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות 120 חולים שעברו ניתוח TLIF זעיר-פולשני בשל ספונדילוליסתזיס ניווני. הם בחנו את הנתונים אודות מדגם אחד שכלל 30 חולים בגיל ממוצע של 73.5 שנים ומדגם ביקורת, שכלל 90 חולים בגיל ממוצע של 58.3 שנים.

התוצאים שנבחנו כללו את מדד ODI (Oswestry Disability Index), מרכיב גופני ונפשי לפי סולם SF-36, מדדי כאב לפי סולם VAS (Visual Analog Scale), שביעות רצון של המטופלים ניתוחים חוזרים. תוצאים אלו נבחנו לאחר 6 חודשים, שנתיים וחמש שנים.

מהנתונים עולה כי בקרב קשישים תועד משך אשפוז ארוך יותר ושיעור גבוה יותר של אשפוזים חוזרים. עם זאת, לא תועדו הבדלים בין הקבוצות במשך זמן הניתוח, עירויי דם, סיבוכים או יעד השחרור מבית החולים.

בקשישים לא תועד שיעור גבוה יותר של ניתוחים חוזרים, כאשר בקרב המטופלים הקשישים לא תועדו ניתוחים חוזרים, בהשוואה לשלושה ניתוחים חוזרים בקבוצת הביקורת (0% לעומת 3.3%, בהתאמה).

בנוסף, החוקרים מדווחים כי לאחר חמש שנים לא תועדו הבדלים בין הקבוצות במדדי ODI, כאבי גב לפי סולם VAS, תפקוד גופני או נפשי לפי SF-36.

ממצאי המחקר תומכים בניתוח TLIF זעיר-פולשני בקשישים עם ספונדילוליסתזיס ניווני.

מתוך כנס ה-AAOS

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה