Cholesterol/Lipid disorders

טיפול ב-Icosapent Ethyl מפחית סיכון לאירועים קרדיווסקולאריים במעשנים (מתוך כנס ה-ESC)

בקרב במעשנים בהווה ובעבר, טיפול ב- Icosapent Ethylהפחית את הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים לסיכון המתואר בקרב אלו שלא עישנו מעולם, כך עולה מנתונים חדשים ממחקר REDUCE-IT אשר הוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-European Society of Cardiology.

כפי שדווח בעבר, במחקר REDUCE-IT הטיפול ב- Icosapent Ethyl (וסקפה) הפחית את הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי לא-פטאלי, אירוע מוחי לא-פטאלי, רה-וסקולריזציה כלילית או אנגינה לא-יציבה בשיעור של 25% לעומת פלסבו בחולים עם רמות טריגליצרידים מוגברות בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם למרות טיפול בסטטינים.

לצורך המחקר הנוכחי, החוקרים בחנו את ההשפעות של Icosapent Ethyl על מעשנים שלקחו חלק במחקר REDUCE-IT. הם התמקדו ב-2,485 מעשנים בהווה או בעבר אשר טופלו ב- Icosapent Ethyl (גיל חציוני של 64 שנים; 20% נשים) ו-2,428 מעשנים בהווה או בעבר שקיבלו פלסבו (גיל חציוני של 63 שנים; 20% נשים).

בהשוואה לפלסבו, הטיפול ב- Icosapent Ethyl לווה בירידה בזמן עד לאירוע שנכלל בתוצא העיקרי (יחס סיכון של 0.77, p<0.001) ובכלל האירועים (סיכון יחסי של 0.71, p<0.0001).

הטיפול ב- Icosapent Ethyl לווה גם בירידה בסיכון לתוצא סיום משני משולב שכלל תמותה קרדיווסקולרית, אוטם לבבי ואירוע מוחי (יחס סיכון של 0.77, p=0.0006), תמותה קרדיווסקולארית/אוטם לבבי לא-פטאלי (יחס סיכון של 0.77, p=0.002), אוטם לבבי פטאלי או לא-פטאלי (יחס סיכון של 0.7, p=0.004), רה-וסקולריזציה דחופה או חירום (יחס סיכון של 0.74, p=0.004), אשפוז בשל אנגינה לא-יציבה (יחס סיכון של 0.74, P=0.04) ותמותה מכל-סיבה/אוטם לבבי לא-פטאלי/אירוע מוחי לא-פטאלי (יחס סיכון של 0.81, p=0.004).

הטיפול ב- Icosapent Ethyl הפחית משמעותית את הסיכון לתוצא הסיום המשולב במעשנים פעילים (p=0.05), מעשנים לשעבר (p=0.0002) ואלו שלא עישנו מעולם (p<0.0001).

בקרב מעשנים בהווה ובעבר שנטלו Icosapent Ethyl, הסיכון הקרדיווסקולארי הופחת לרמה הדומה לזו באלו שלא עישנו מעולם. מעבר למאמצים להפסקת עישון, הטיפול ב- Icosapent Ethyl עשוי לשמש להפחתת סיכון קרדיווסקולארי במעשנים שענו על קריטריוני מחקר REDUCE-IT.

 

מתוך כנס ה-ESC

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה