COPD

זיהום כרוני בדרכי האוויר מלווה בסיכון מוגבר להידרדרות תפקוד ריאתי בחולי COPD (מתוך Ann Am Thora Soc)

זיהום כרוני בדרכי האוויר ע”י כל פתוגן, בפרט Pseudomonas aeruginosa, זוהה כגורם סיכון להידרדרות תפקוד ריאתי בקרב חולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (Chronic Obstructive Pulmonary Disease, או COPD), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Annals of the American Thoracic Society.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק של מדגם פרוספקטיבי שכלל 201 חולים עם COPD שהיו במעקב כל 3-6 חודשים לאורך 84 חודשים. הם הגדירו זיהום ברונכיאלי כרוני בנוכחות לפחות שלוש תרביות כיח חיוביות עם אותו פתוגן, למשך שנה אחת. החולים סווגו לפי נוכחות זיהום ברונכיאלי כרוני בכל פתוגן, כמו גם לפי בידוד P. aeruginosa.

לאורך המעקב, ב-43.3% מהחולים לא בודד מיקרו-אורגניזם פתוגני, ב-23.9% זוהה פתוגן יחיד וב-32.8% הייתה עדות לזיהום ברונכיאלי כרוני ע”י פתוגן כלשהו.

בכלל המדגם, הירידה במדד FEV1 עמדה על 33.7 מ”ל בשנה, אשר עלתה משמעתית ל-57.1 מ”ל בשנה באלו עם זיהום ברונכיאלי כרוני ע”י פתוגן כלשהו ול-48.5 מ”ל בשנה בחולים בהם בודד P. aeruginosa לפחות פעם אחת.

נוכחות זיהום ברונכיאלי כרוני ע”י פתוגן כלשהו ובידוד של P. aeruginosa לפחות פעם אחת זוהו כגורמים בלתי-תלויים שנקשרו עם הידרדרות מהירה יותר במדדי FEV1 לאחר תקנון לתפקוד ריאתי, ברונכיאקטזיות, מדד מסת גוף, גיל, התלקחויות COPD, הרגלי עישון, תסמינים, טיפול ומחלות רקע.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לאשר את תוצאות המחקר הנוכחי בחולים אחרים עם COPD ולבחון את ההשפעה של טיפול אנטיביוטי המכוון כנגד זיהום ברונכיאלי כרוני ו/או כנגד P. aeruginosa על הידרדרות FEV1 לאורך הזמן בחולי COPD.

 

Ann Am Thora Soc. 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה