COPD

שימוש ממושך במכשיר CPAP עשוי להפחית את הסיכון לתמותה של חולים עם דום נשימה חסימתי בשינה (Chest)

 שימוש ממושך במכשיר CPAP (Continuous Positive Airway Pressure) במהלך השנה הראשונה לאחר התחלת טיפול מלווה בסיכון מופחת לתמותה מכל-סיבה בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Chest.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות קשר מדווח בין דום נשימה חסימתי בשינה ובין תמותה, מחקרים אקראיים להערכת ההשפעות של טיפול בדום נשימה חסימתי בשינה על אירועים קרדיווסקולאריים ותמותה מכל-סיבה לא הדגימו תועלת לטיפול במכשיר CPAP.

 כעת בחנו החוקרים את הנתונים אודות 88,007 מבוגרים עם דום נשימה חסימתי בשינה (גיל ממוצע של 60 שנים; 64% גברים), כולם היו משתמשים חדשים במכשיר CPAP.

 החוקרים התאימו בין חולים שהפסיקו את השימוש במכשיר CPAP במהלך השנה הראשונה (גיל ממוצע של 59 שנים, 36% נשים) אל מול חולים שהמשיכו בטיפול במכשיר CPAP (גיל ממוצע של 60 שנים, 36.6% נשים). התוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי התמותה מכל-סיבה.

 במהלך שלוש שנות המעקב, 3.6% מהחולים שהפסיקו את השימוש במכשיר CPAP הלכו לעולמם, זאת בהשוואה ל-2.3% מהחולים שהמשיכו בטיפול.

 שימוש מתמשך במכשיר CPAP לווה בסיכון מופחת משמעותית לתמותה מכל-סיבה לעומת הפסקת הטיפול ב-CPAP (יחס סיכון של 0.61, רווח בר-סמך 95% של 0.57-0.65).

 בנוסף, החוקרים מדווחים כי שיעורי היארעות אי-ספיקת לב היו נמוכים יותר משמעותית בקרב חולים שהחלו טיפול במכשיר CPAP, בהשוואה לאלו שהפסיקו את הטיפול במכשיר (יחס סיכון של 0.77, רווח בר-סמך 95% של 0.71-0.82).

 ממצאים אלו מצטרפים לבסיס העדויות התומך בהשפעות החיוביות של מכשיר CPAP על הישרדות החולים. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את ההשפעה של המכשיר על הסיכון לתמותה מסיבות ספציפיות ולקבוע את הקשר בין שעות השימוש במכשיר CPAP ובין הפחתת הסיכון לתמותה.

 

Chest, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה