Crohn disease

האם לתוספי וויטמין D תועלת בחולי קרוהן? (United European Gastroenterol J)

מנתונים חדשים, שפורסמו במהלך חודש יוני בכתב העת United European Gastroenterology Journal, עולה כי תוספי וויטמין D בחולים עם מחלת קרוהן בהפוגה מלווים בשימור קצר-טווח של חדירות מערכת העיכול ושיפור סמנים למחלה פעילה.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 27 חולים עם מחלת קרוהן בהפוגה לטיפול בתוספי וויטמין D במינון 2000 יחידות או פלסבו, שניתנו כל יום במהלך שלושה חודשים.

בתום המחקר, ריכוז 25-Hydroxyvitamin D (25OHD) היה גבוה יותר משמעותית בקבוצת ההתערבות. עוד עלה מהנתונים אחזקה יציבה של חדירות מערכת העיכול. מנגד, בקבוצת הפלסבו תועדה עליה משמעותית בחדירות המעי הדק והקיבה-תריסריון. עם זאת, למרות ההבדלים בתוך הקבוצות, לא תוארו הבדלים משמעותיים במדדי חדירות מערכת העיכול בין הקבוצות לאחר שלושה חודשים.

החוקרים מדווחים כי Human Cathelicidin (LL-37), המעודד ריפוי פצע בתאי אפיתל של המעי ובעל השפעות מועילות אחרות, היה גבוה יותר בקבוצת הטיפול הפעיל, אך לא היה שונה משמעותית בקבוצת הפלסבו. עם זאת, לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בריכוז לאחר שלושה חודשים.

בסיכומו של דבר, בהשוואה לחולים עם רמות 25OHD של עד 75 ננומול לליטר, באלו עם רמות גבוהות יותר תועדו רמות נמוכות יותר של CRP, מדדי איכות חיים גבוהים יותר, ומדדי Crohn’s Disease Activity Index שהיו נמוכים באופן שאינו מובהק סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות מגבלות המחקר, לאור הנתונים, הם ממליצים לכל הפחות לנסות ולמנוע חסר וויטמין D בחולים עם מחלת קרוהן.

United European Gastroenterol J 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה