Diabetes

שליש מהחולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת מפסיקים את הטיפול במעכבי VEGF (מתוך כנס ARVO)

מנתונים ממאגר IRIS עולה כי כשליש מהחולים עם בצקת מקולארית סוכרתית מפסיקים את הטיפול במעכבי VEGF בכל שנה ואינם חוזרים לטיפול התרופתי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך כנס ARVO (Association for Research in Vision and Ophthalmology).

החוקרים השלימו ניתוח נתוני עולם-אמיתי להערכת השימוש במעכבי VEGF בקרב חולים עם בצקת מקולארית סוכרתית. הם התבססו על מאגר IRIS, אחד המאגרים הגדולים בעולם של רשומות רפואיות ממוחשבות.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 190,345 עיניים במטרה לקבוע את דפוסי הטיפול ארוך-טווח, כולל שימוש במעכבי VEGF, סוג התכשיר, החלפות טיפול והפסקות טיפול תרופתי. הם סיווגו את התוצאות על-פי חדות הראיה ההתחלתית ותכשיר מעכב VEGF הראשוני.

לאורך מעקב ממוצע של 2.3 שנים, 77% מהעיניים קיבלו רק סוג אחד של מעכב VEGF, כאשר התכשיר הנפוץ בשימוש היה Bevacizumab (52.9% מהחולים). במהלך המחקר, ב-15% מהעיניים הוחלף התכשיר לאחר 53 שבועות, בממוצע, כולל 74% מהעיניים בהם הוחלף Bevacizumab לטיפול ב-Ranibizumab או Aflibercept.

ב-52 מהעיניים הופסק הטיפול לאחר ממוצע של 24 שבועות. עם זאת, ב-33% מהעיניים הללו חודש הטיפול לאחר תקופה ממוצעת של 91 שבועות.

הפסקת טיפול ללא השבתו הייתה הנפוצה ביותר בחולים עם חדות ראיה התחלתית של 20/200, או גרוע יותר.

מהנתונים עולה כי הפסקת הטיפול במעכבי VEGF מופיעה בשיעורים דומים לאורך השנים. בכל שנה במהלך המעקב נמצא כי כשליש מהחולים הפסיקו את הטיפול התרופתי ולא חידשו את הטיפול. אחת השאלות העולות מממצאים אלו הינה מדוע החולים הפסיקו את הטיפול, מדוע אינם מחליפים טיפול ומה ניתן לעשות על-מנת להאריך את תקופת הטיפול לשמירה על השיפור בתפקודי הראיה עם הטיפול.

מתוך כנס ARVO

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • וריאביליות מדידות יחס אלבומין: קריאטינין בשתן בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Am J Kidney Dis)

    וריאביליות מדידות יחס אלבומין: קריאטינין בשתן בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Am J Kidney Dis)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Kidney Diseases עולה כי בקרב חולים עם סוכרת מסוג 2 ישנה וריאביליות ניכרת במדידות יחס אלבומין: קריאטינין באותו מטופל, כאשר השלמת מספר איסופי שתן לבדיקת יחס אלבומין: קריאטינין עשויה לשפר את הדיוק במעקב אחר שינויים לאורך זמן. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אלבומינוריה הינה סמן פרוגנוסטי ואבחנתי […]

  • ריכוז אלבומין מסוכרר מנבא סיכון לתחלואה ותמותה בחולים עם מחלת כליות כרונית (Am J Kidney Dis)

    ריכוז אלבומין מסוכרר מנבא סיכון לתחלואה ותמותה בחולים עם מחלת כליות כרונית (Am J Kidney Dis)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Kidney Diseases עולה כי בקרב חולים עם מחלת כליות כרונית, קיים קשר בלתי-תלוי בין רמות אלבומין מסוכרר ובין הסיכון למחלת כליות סופנית, מחלות לב וכלי דם ותמותה, ללא תלות באבחנה של סוכרת. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי המוגלובין מסוכרר משמש באופן לזיהוי הפרעות במשק הסוכר, אך […]

  • האם תנומות במהלך היום מובילות לעליה ברמות סוכר בדם? (Front Endocrinol)

    האם תנומות במהלך היום מובילות לעליה ברמות סוכר בדם? (Front Endocrinol)

    תנומות ארוכות של שעה ומעלה, תנומות במהלך הבוקר, או מנוחת צוהריים עשויות להוביל לעליה ברמות סוכר בדם במבוגרים עם סוכרת מסוג 2, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Frontiers in Endocrinology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תנומות במהלך היום הן נפוצות בסין ובתרבויות אחרות ועשויות לשחק תפקיד חשוב בבריאות הקרדיו-מטבולית, אך מחקרים קודמים […]

  • עדויות חדשות תומכות בבטיחות טיפות עיניים של מולקולה קטנה לטיפול במחלות כלי דם של הרשתית (מתוך הודעת חברת Exonate)

    עדויות חדשות תומכות בבטיחות טיפות עיניים של מולקולה קטנה לטיפול במחלות כלי דם של הרשתית (מתוך הודעת חברת Exonate)

    חברת Exonate הודיעה על תוצאות מוצלחות במחקר בשלב 1b/2 להערכת בטיחות וסבילות טיפול ב-EXN407, מולקולה קטנה לטיפול מקומי במחלות כלי דם של הרשתית, דוגמת רטינופתיה סוכרתית ובצקת מקולארית סוכרתית. המומחים מסבירים כי EXN407 הינה מולקולה קטנה המעכבת את Serine-Arginine Protein Kinase-1, הניתנת בצורת טיפות עיניים פעמיים ביו ומכוונת באופן סלקטיבי לאיזופורמים של VEGF העשויים להוביל […]

  • ניוון מקולרי גילי (JAMA, CME)

    ניוון מקולרי גילי (JAMA, CME)

    מחלת ניוון מקולרי גילי (Age Related Macular Degeneration, AMD) היא מחלה של הרשתית, המשפיעה בהדרגה על המקולה, האזור המרכזי ברשתית האחראי על חדות הראייה. ההשלכות של ניוון מקולרי גילי מתקדם כוללות ליקוי ראייה חמור, המשפיע באופן משמעותי על פעילויות יומיומיות כגון קריאה וזיהוי פרצופים. הסקירה מתוך ה-JAMA עוסקת באפידימיולגיה, פתופיזיולוגיה, האבחון והטיפול במחלה.

  • גורמי סיכון למחלת צליאק בילדים עם סוכרת מסוג 1 (Diabetes Care)

    גורמי סיכון למחלת צליאק בילדים עם סוכרת מסוג 1 (Diabetes Care)

    במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי כאחד מכל עשרה ילדים עם סוכרת מסוג 1 סובל ממחלת צליאק, כאשר יש לכלול את גיל החולה בעת אבחנת סוכרת ומשך ההפרעה במשק הסוכר בהנחיות לבדיקות סקר למחלת צליאק בילדים אלו. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את שיעורי הימצאות וגורמי […]

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.