Geriatrics

תוצאות סגירת אוזנית פרוזדור שמאל בקשישים בעשור התשיעי לחייהם (J Am Heart Assoc)

 במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שיעורי התמותה באשפוז של חולים בגילאי 80 שנים ומעלה עם פרפור פרוזדורים שעברו סגירה מילעורית של אוזנית פרוזדור שמאל היו דומים לאלו שתועדו בחולים צעירים יותר, אם כי תועד סיכון מוגבר לסיבוכים סביב הפרוצדורה ואשפוזים חוזרים בתוך 30 ימים.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כין אין נתונים רבים אודות סגירה מילעורית של אוזנית פרוזדור שמאל בקשישים בגיל מתקדם עם פרפור פרוזדורים. הם ביקשו לבחון את המאפיינים הקליניים והתוצאות בטווח הקצר בקרב חולים בגילאי 80 שנים ומעלה לאחר סגירה מילעורית של אוזנית פרוזדור שמאל.

 החוקרים התבססו על מאגר Nationwide Readmissions Database וזיהו חולים שעברו סגירה מילעורית של אוזנית פרוזדור שמאל בין ינואר 2016 ועד דצמבר 2018. החולים סווגו לפי גילם לקבוצת חולים בגילאי 80 שנים ומעלה לעומת אלו שהיו צעירים יותר.

 התוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי תמותה באשפוז. תוצאים משניים כללו סיבוכים סביב הפרוצדורה, סיבוכים לאחר 30 ימים ואשפוזים חוזרים מכל-סיבה בתוך 30 ימים.

 מודל PSM (Propensity Score Match) שימש להתאים את מאפייני הבסיס בקרב משתתפים במחקר. מדגם המחקר כלל 13,208 חולים (43% נשים, גיל חציוני של 79.5 שנים) אשר היו תואמים ביחס 1:1 (6,604 בגילאי 80 שנים ומעלה ו-6,604 מתחת לגיל 80 שנים).

 שיעורי התמותה באשפוז לא היו שונים משמעותית בין שתי הקבוצות ותועדו 21 מקרי תמותה בקבוצת החולים המבוגרים (0.32%) ו-14 מקרי תמותה בקבוצת החולים הצעירים יותר (0.21%) (p=0.236).

 שיעורי אירועים מוחיים/התקף איסכמי חולף באשפוז היו גבוהים יותר בקשישים בגילאי 80 שנים ומעלה, בהשוואה לאלו מתחת לגיל 80 (1.22% לעומת 0.77%, P=0.009). שיעור סיבוכים בזמן אשפוז, כולל דימומים שדרשו עירוי דם, סיבוכים וסקולאריים, אמבוליזציה סיסטמית ותפליט פריקרדיאלי/טמפונדה שדרשו ניקור פריקרד או ניתוח, היה גבוה יותר בקרב אלו בגילאי 80 שנים ומעלה. יתרה מזאת, בקרב הקשישים תועד סיכון גבוה יותר לאשפוז חוזר בתוך 30 ימים, בהשוואה לאלו מתחת לגיל 80 שנים (9.91% לעומת 8.4%, P=0,004). עם זאת, שיעור הסיבוכים בתוך 30 ימים לא היה שונה משמעותית בין שתי הקבוצות.

 ממצאי המחקר מציעים כי ניתן לשקול התערבות לסגירה מילעורית של אוזנית פרוזדור שמאל בקשישים בעשור התשיעי לחייהם, תוך הערכת הסיכון והיתרונות של התערבות זו. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להעריך את התוצאות ארוכות הטווח של הפרוצדורה בחולים בסיכון גבוה.

 

J Am Heart Assoc, Aug 5, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה