Glaucoma

מגוון כלים מסייע במעקב אחר התקדמות גלאוקומה (מתוך כנס ה-American Glaucoma Society)

בהרצאה שניתנה במהלך כנס ה-American Glaucoma Society דנו מומחים בחשיבות השימוש בכלל הכלים הזמינים לניטור התקדמות גלאוקומה, עם דגש על חשיבות המעקב במקרים של גלאוקומה מוקדמת, כאשר ניתן להיעזר בתמונות והדמיות של עצב הראיה, בפרט OCT (Optical Coherence Tomography) ו-ASP (Automatic Static Perimetry).

המומחים מסבירים כי הם מתבססים על סדרת צילומים סטריאוסקופיים של עצב הראיה בתחילת הדרך ולאורך מעקב להערכת עצב הראיה כל שנה. במידה ומזוהה שינוי כלשהו, הם משלימים צילום נוסף במטרה להשוות את התמונה אל מול ההדמיות הראשוניות וכך יכולים לעקוב אחר שינויים מוקדיים ודיפוזיים בטבעת עצבי הרשתית.

בדיקת OCT הינה הכלי הרגיש ביותר לזיהוי התקדמות במקרים של גלאוקומה קלה ועשויה להעיד על התקדמות המחלה עוד לפני שינויים בראש עצב הראיה או בשדות הראיה. ההמלצה היא להתמקד בשינויים המיוצגים בצבע הירוק, המזוהים בעובי שכבת RNFL (Retinal Nerve Fiber Layer). ההבדלים  כלי זה מאפשר לזהות התקדמות לפני שינויים המיוצגים בצבע צהוב ואדום בבדיקת OCT וחשוב שלא לפספס את ההזדמנות הנ”ל.

עוד מדגישים המומחים את חשיבות בדיקת שדות ראיה בחולים עם גלאוקומה, בעיקר כאשר מחפשים אחר שינויים. זיהוי פגמים חדשים, כמו גם הגדלה או החמרה של פגמים קיימים, היא קלה יותר עם תוכנה ייעודית להערכת התקדמות גלאוקומה.

בשורה התחתונה, המסר אותו מבקשים המומחים להעביר הוא כי יש להשתמש בכלל האמצעים הזמינים במעקב אחר חולים עם גלאוקומה.

מתוך כנס ה-American Glaucoma Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה