Metabolic Syndrome

שכיחות גבוהה של גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם בנשים עם סרטן שד שלילי לקולטנים להורמונים (מתוך כנס ה-Advancing the Cardiovascular Care of the Oncology Patients )

בנשים עם סרטן שד שלילי לקולטנים להורמונים שכיחות גבוהה של גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם עם עליה בסיכון לתחלואה ותמותה שאינה על-רקע ממאירות, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-Advancing the Cardiovascular Care of the Oncology Patients מטעם ה-American College of Cardiology.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי ואספו נתונים מהרשומות הרפואיות אודות 121 נשים עם סרטן שד שלילי לשלושת הקולטנים להורמונים, כמו גם פרטים אודות מדידות לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי, מדד מסת גוף, המוגלובין מסוכרר, ריכוז LDL והרגלי עישון.

מהנתונים עולה כי ב-63.6% מהנשים תועדו מדדי לחץ דם סיסטולי מעל 130 מ”מ כספית וב-52.9% לחץ הדם הדיאסטולי עלה על 80 מ”מ כספית. לחץ הדם הסיסטולי הממוצע עמד על 137.3 מ”מ כספית ולחץ הדם הדיאסטולי הממוצע עמד על 81.2 מ”מ כספית.

מבין כלל הנשים במחקר, 40.5% סבלו מהשמנה ו-13.3% מהשמנה חולנית, כאשר 35% דיווחו על שימוש בהווה או בעבר בטבק.

החוקרים מצאו כי נשים שחורות היו צעירות יותר משמעותית משנים לבנות (גיל ממוצע של 52.5 שנים לעומת 56.4 שנים), לצד שכיחות גבוהה יותר משמעותית של יתר לחץ (לחץ דם סיסטולי ממוצע של 140 מ”מ כספית לעומת 134 מ”מ כספית) והשמנה (מדד מסת גוף של 34.3 ק”ג/מ2 לעומת 29 ק”ג/מ2).

דרושות מהערכות מקיפות של הבדלי גזע ומצב בריאותי בקרב נשים עם סרטן שד שלילי לשלושת הקולטנים להורמונים במטרה לשפר את התוצאות ולהפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם. יש מקום לתשומת לב רבה יותר והדרכה בנושא שינויים בגורמי סיכון לבביים, בשילוב עם בדיקות סקר לסרטן שד.

החוקרים מסכמים כי מהממצאים עולה כי יש מקום לשיפור הדרכת החולות בנוגע לאורח חיים בריא ומניעת גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם.

מתוך כנס ה-Advancing the Cardiovascular Care of the Oncology Patients

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה