Migraine

תוצאות מבטיחות לתרגילי מיינדפולנס להקלה על מיגרנה אפיזודית (מתוך אתר MedRxiv)

כאב ראש מיגרנה

מנתונים חדשים שפורסמו באתר MedRxiv וטרם עברו סיקור עמיתים עולה כי בעוד שתרגילי מדיטציה עשויים לשפר השפעות קוגניטיביות של כאב אך אינם משפיעים על הכאב הקליני, התערבויות מבוססות-מיינדפולנס עשויות לסייע בהקלה גם על כאב.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התערבויות לא-תרופתיות זוהו ככלי חשוב בטיפול במיגרנה אפיזודית, התערבויות מבוססות-מיינדפולנס הדגימו תוצאות מבטיחות כטיפול מונע בחולים עם מיגרנה אפיזודית.  במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון מנבאים ביו-פסיכוסוציאליים ואת תוצאות תרגילי מדיטציה יומיים בחולי מיגרנה תחת התערבויות מבוססות-מיינדפולנס.

החוקרים ערכו ניתוח משני של מחקר קליני להשוואת נתוני התערבות בת 12 שבועות להפחתת דחק על-רקע מיינדפולנס (50 חולים) אל מול ניהול מתחים (48 חולים). הם אספו נתונים מחולים שלא השלימו בעבר תרגילי מדיטציה וענו על הקריטריונים לאבחנה של מיגרנה ללא אאורטה וסבלו ממיגרנה במשך לפחות שנה אחת.

תפקוד המערכת המזו-קורטיקולימבית לפני הטיפול, כפי שנקבע לפי קישוריות תפקודית בין קורטקס פרה-פרונטאלי ונטרומדיאלי ובין אזור ה-Nucleus Accumbens ניבאו אימוני מדיטציה במהלך תרגילי מיינדפולנס להפחתת מתחים (P=0.001). קישוריות זו עמדה בבסיס השינוי בתדירות כאבי ראש מתחילת המחקר עד לאחר הטיפול. כתוצאה מכך, בחולים עם קישוריות משמעותית יותר תועדה ירידה גדולה יותר בתדירות כאבי ראש.

בחולים שערכו תרגילי מדיטציה תועדה עליה גדולה יותר באימוני מיינדפולנס וירידה גדולה יותר בהיבט חוסר התקווה משנית לקטסטרופיזציה של כאב, אך ללא שינוי בתדירות, חומרת או השפעת כאב.

החוקרים מדווחים על ירידה מוגברת בהשפעה של כאב בתיווך תרגילי מיינדפולנס, אך תרגילים אלו לא השפיעו על תדירות כאבי ראש.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון את ההשפעות היומיומיות של אימוני מדיטציה על כאב ולהמשיך לתאר את המנגנונים הספציפיים בהם התערבויות מבוססות-מיינדפולנס משפיעות על כאבי ראש.

מתוך אתר MedRxiv

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.