Ovarian Cancer

הערכת הסף לניתוח לכריתת שחלות וחצוצרות למניעת סרטן שחלות (J Med Genet)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Medical Genetics כותבים מומחים כי יש להפחית את סף הסיכון הנוכחי לניתוח כריתת שחלות וחצוצרות במחצית בנשים בגיל 40 שנים ומעלה בסיכון גבוה להתפתחות סרטן שחלות.

החוקרים מסבירים כי בבריטניה, הניתוח זמין רק לנשים בסיכון גבוה עם סיכון להתפתחות סרטן שחלות במהלך חייהן של 10% ומעלה. סף זה מעולם לא נבחן באופן הולם להערכת עלות-תועלת וכעת הם טוענים כי יש להפחית את הסף ל-4%, מאחר והדבר לא יביא רק לשיפור תוחלת החיים של הנשים, אלא גם משתלם יותר מבחינת מאזן עלות-תועלת.

החוקרים השוו את העלות וההשפעות של ניתוח מונע בהשוואה לאי-ביצוע הניתוח במודל ניתוח החלטות. הניתוח בוצע בנשים לפני-מנופאוזה מעל גיל 40 שנים. המודל בחן את הסיכון לסרטן שחלות במהלך החיים בדרגות סיכון שונות: 2%, 4%, 5%, 6%, 8% ו-10%.

החוקרים התבססו על נתונים מהספרות הרפואית, מחקר Nurses Health Study, British National Formulary, Cancer Research UK, הנחיות ה-National Institute for Health and Care Excellence וחישובי עלויות על-בסיס נתוני National Health Service.

ניתוח מונע לכריתת רחם ושחלות בנשים לפני מנופאוזה משתלם מבחינת מאזן עלות-תועלת בסיכון לסרטן שחלות במהלך החיים של 4% (תוספת תוחלת חיים של 42.7 ימים, יחס עלות-תועלת אינקרמנטלי של 19,536 פאונדים לכל QALY), כאשר עיקר התועלת נובעת מהפחתת סיכון לסרטן שד. ניתוח שחלות וחצוצרות להפחתת הסיכון לממאירות נותר משתלם בסיכון של מעל 8.2% לסרטן שחלות ללא טיפול הורמונאלי חליפי (29,071 פאונד לכל QALY, תוספת תוחלת חיים של 21.8 ימים).

מניתוח הנתונים עלה כי התוצאות לא השתנו רבות מעלויות ניתוח מונע או טיפול בסרטן שחלות/סרטן שד או מחלות לב וכלי דם.

מהנתונים עולה כי ניתוח מונע לכריתת חצוצרות ושחלות להפחתת סיכון לממאירות משתלם מאוד מבחינת מאזן עלות-תועלת בסף סיכון סרטן שחלות במהלך החיים של 4% ומעלה, עם עליה של 42.7 ימים ומעלה בתוחלת החיים במידה ומקפידים על טיפול הורמונאלי חליפי. החוקרים קוראים לבחון מחדש את ההנחיות הנוכחיות בנושא.

J Med Genet

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה