Ovarian Cancer

התועלת של Trametinib לעומת טיפול סטנדרטי בטיפול בנשים עם הישנות סרטן שחלות סרוזי בדרגה נמוכה (The Lancet)

במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, התומכות בתועלת של Trametinib (מקיניסט) כטיפול הסטנדרטי בנשים עם הישנות סרטן שחלות סרוזי בדרגה נמוכה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סרטן סרוזי בדרגה נמוכה של השחלות או הפריטונאום מתאפיין בשינויים במסלול MAPL ותגובתיות ירודה לכימותרפיה בהשוואה לקרצינומה סרוזית בדרגה גבוהה. כעת ביקשו החוקרים להשוות את הטיפול ב- Trametinib, מעכבי MEK, אל מול הטיפול הסטנדרטי לפי בחירת הרופא, בנשים עם הישנות סרטן סרוזי בדרגה נמוכה.

החוקרים השלימו מחקר בינלאומי, אקראי, בתווית-פתוחה, בשלב 2/3, אשר נערך ב-84 בתי חולים בארצות הברית ובריטניה. המחקר כלל נשים בגילאי 18 שנים ומעלה עם הישנות סרטן סרוזי בדרגה נמוכה ומחלה מדידה, אשר קיבלו לפחות משטר מבוסס-פלטינום אחד, אך לא את כל חמש התרופות הנחשבות לטיפול סטנדרטי.

הנשים חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת Trametinib במינון 2 מ”ג פעם ביום, או אחת מבין חמש אפשרויות טיפול סטנדרטי: Paclitaxel, Pegylated Liposomal Doxorubicin, Topotecan, Letrozole, או Tamoxifen.

התוצא העיקרי היה הישרדות ללא-התקדמות לפי הערכת החוקרים תחת הטיפול המוקצה, כפי שנקבע לפי בדיקות הדמיה בתחילת המחקר, אחת לשמונה שבועות למשך 15 חודשים ולאחר מכן פעם בשלושה חודשים.

בתקופה בין 27 בפברואר, 2014, ועד 10 באפריל, 2018, חולקו 130 נשים לטיפול ב- Trametinib ו-130 נשים חולקו לטיפול סטנדרטי. בעת ניתוח הנתונים תועדו 217 אירועי הישרדות ללא-התקדמות (78% בזרוע הטיפול ב- Trametinib לעומת 89% בזרוע הטיפול הסטנדרטי) חציון הישרדות ללא-התקדמות עמד על 13.0 חודשים עם Trametinib לעומת 7.2 חודשים בזרוע הטיפול הסטנדרטי (יחס סיכון של 0.48, רווח בר-סמך 95% של 0.36-0.64; p<0.0001).

האירועים החריגים הנפוצים ביותר בדרגה 3 או 4 בזרוע הטיפול ב- Trametinib כללו פריחה עורית (13%), אנמיה (13%), יתר לחץ דם (12%), שלשול (10%), בחילות (9%) ועייפות (8%). האירועים החריגים הנפוצים ביותר בדרגה 3 או 4 בזרוע הטיפול הסטנדרטי כללו כאבי בטן (17%), בחילות (11%), אנמיה (10%) והקאות (8%). לא תועדו מקרי תמותה על-רקע הטיפול.

ממצאי המחקר תומכים בבחירה ב- Trametinib כטיפול הסטנדרטי בנשים עם הישנות סרטן שחלות סרוזי בדרגה נמוכה.

The Lancet, Feb 5, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה