Pain

התועלת של טיפול בליריקה במינונים שונים בחולים עם פיברומיאלגיה (Sci Rep)

בחולים עם פיברומיאלגיה, טיפול ב-Pregabalin (ליריקה) במינון יומי של 450 מ”ג הוביל לשיפור גדול יותר בתסמיני פיברומיאלגיה, כאשר מינון של 600 מ”ג הוביל לשיפור הגדול ביותר באיכות השינה ומינון של 300 מ”ג לווה בשיעור הנמוך ביותר של תופעות לוואי, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Scientific Reports.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מחקרים בחנו את היעילות והבטיחות של מינונים שונים של ליריקה בחולי פיברומיאלגיה. עם זאת, פרוטוקול הטיפול הטוב ביותר עדיין שנוח במחלוקת. כעת הם השלימו מטה-אנליזה והשוו בין ליריקה במינון יומי של 300, 450, או 600 מ”ג לטיפול בפיברומיאלגיה.

הסקירה כללה את כל המחקרים האקראיים וכפלי-סמיות להשוואת לפחות שני פרוטוקולי טיפול בליריקה בחולים עם פיברומיאלגיה. מחקרים שכללו פחות מ-50 חולים לא נכללו בסקירה, כמו גם מחקרים עם משך מעקב קצר משמונה שבועות.

התוצאים שנבחנו כללו את מדדי FIQ (Fibromyalgia Impact Questionnaire), איכות שינה ואירועים חריגים.

החוקרים אספו נתונים אודות 4,693 חולים (גיל ממוצע של 48.5 שנים), כאשר הרוב הגדול (93.1%) היו נשים. חציון משך המעקב אחר המטופלים עמד על 14.8 שבועות.

מהנתונים עלה כי הטיפול בליריקה במינון יומי של 450 מ”ג הוביל לירידה גדולה יותר במדדי FIQ (הבדל ממוצע מתוקן של 1.83-), מינון יומי של 600 מ”ג הוביל לשיפור הגדול ביותר באיכות השינה (הבדל ממוצע מתוקן של 0.15) וטיפול במינון יומי של 300 מ”ג לווה בשיעור הנמוך ביותר של תופעות לוואי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש להתאים את מינון הטיפול בליריקה בהתאם למאפייני החולים והתסמינים העיקריים מהם סובלים.

 

Sci Rep. Jul 15, 2022

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה