Parkinson

תוצאות מבטיחות לטיפול פומי חדש כנגד מחלת פרקינסון (מתוך הודעת חברת Cerevance)

חברת Cerevance הודיעה על השלמת מחקר קליני בשלב 2, CVN424, להערכת טיפול פומי חד-יומי שפותח כנגד מחלת פרקינסון.

על-פי ההודעה לתקשורת, התרופה נבחנה במחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, במהלכו הושגה ירידה תלוית-מינון משמעותית בתקופות בהן תוארה הישנות תסמיני מחלת פרקינסון למרות טיפול תרופתי (Off Time).

המחקר בשלב 2 כלל 135 חולים עם מחלת פרקינסון, כולם היו תחת מינון יציב של Levodopa ותרופות אחרות כנגד מחלת פרקינסון, אך דיווחו על לפחות שעתיים ביום, בממוצע, בהם תועדה הישנות תסמינים למרות טיפול תרופתי. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת מינון נמוך של CVN424, מינון גבוה של CVN424, או פלסבו תואם, אשר ניתנו פעם ביום למשך ארבעה שבועות.

לאחר ארבעה שבועות, טיפול ב-CVN424 במינון גבוה הדגים שיפור של 1.3 שעות בזמני Off Time, בהשוואה לפלסבו, לצד עליה בזמני On Time ללא דיסקינזיה מטרידה. במינון נמוך, CVN424 גם הדגים שיפור בזמני Off ו-On, ללא דיסקינזיה מטרידה, בהשוואה לפלסבו.

תופעות הלוואי הנפוצות כללו בחילות, הקאות וכאבי ראש, אשר תוארו בשני חולים, כולן תוארו תחת טיפול במינון הגבוה יותר. כל יתר תופעות הלוואי תוארו בחולה אחד, לכל היותר.

מחברת התרופות נמסר כי הם מברכים על התוצאות ומאמינים כי העדויות מצביעות על כך שהטיפול הניסיוני עשוי לשפר משמעותית את תסמיני החולים, לצד מיעוט תופעות לוואי דופמינרגיות. הם מתכננים להמשיך ולבחון את התרופה החדשה במחקרים קליניים גדולים יותר במטרה להשיג את אישור הרשויות למתן הטיפול התרופתי.

מתוך הודעת חברת Cerevance

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה