pharmacology

הנחיות חדשות מטעם NICE תומכות בטיפול במעכבי SGLT2 (מתוך המלצות ה-NICE)

הנחיות חדשות בבריטניה מטעם NICE (National Institute of Health and Care Excellence) עדכנו את ההמלצות משנת 2015 לטיפול בסוכרת מסוג 2 ותומכות בשימוש נרחב יותר בתרופות ממשפחת מעכבי SGLT2, כאשר בו-זמנית כוללות אזהרה אודות הסיכון ל-DKA (Diabetic Ketoacidosis) עם טיפול זה.

המומחים טוענים כי אמנם בהמלצות החדשות נערכו שינויים קלים באלגוריתם הטיפול, אך מדובר בשינוי חשוב בהשוואה להמלצות שפורסמו בשנת 2015.

בהנחיות בשנת 2015 משפחת מעכבי SGLT2 צוינה כאפשרות סבירה לטיפול קו-שני וקו-שלישי בחולים עם סוכרת מסוג 2, בעקבות תוצאות מחקר ה-EMPA-REG, שהדגים ירידה בתמותה קרדיווסקולארית עם טיפול ב-Empagliflozin (ג’רדיאנס), בהשוואה לפלסבו, בחולים עם סוכרת מסוג 2 וסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם.  כעת משפחת תרופות זו מופיעה באופן בולט יותר כאפשרות טיפול קו-שני, ביחד עם מעכבי DPP-4, Pioglitazone או סולפוניל-אוריאה, כאפשרות להגברת הטיפול בנוכחות המוגלובין מסוכרר מעל 7.5% תחת טיפול במטפורמין. תרופות אלו מופיעות גם כאפשרות טיפול משולש לאחר עליית המוגלובין מסוכרר מעל 7.5% תחת טיפול כפול.

בנוסף, ניתן לשקול טיפול במעכבי SGLT2 כקו-ראשון במידה וישנה התווית-נגד או אי-סבילות של הטיפול במטפורמין והטיפול בסולפוניל-אוריאה או Pioglitazone אינו הולם.

באותה עת, הערת שוליים נוספה בכל הנוגע לדיווחים אודות DKA בחולים הנוטלים כיום את אחת משלוש התרופות ממשפחת מעכבי SGLT2 Canagliflozin (אינווקנה), Dapagliflozin (פורסיגה), או Empagliflozin ולבדוק קטונים באלו הנוטלים תרופות אלו עם תסמיני DKA, גם בנכוחות ערכי סוכר תקינים בדם.

מתוך המלצות ה-NICE

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

אין ספק כי מחקר ה-EMPA-REG הוביל לשינוי ניכר בכל הנוגע לגישת הטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2, ולאחר הכללת הטיפול בסל התרופות לאוכלוסיות המתאימות חלה עליה ניכרת בטיפול זה. עם זאת, מעניין לראות כי בבריטניה בחרו להתייחס להשפעת הטיפול בג’רדיאנס כעת Class Effect ולכלול כאפשרות טיפול קו-שני את כל משפחת התרופות הנ”ל ולא רק את ג’רדיאנס, זאת למרות שעדיין לא פורסמו נתונים דומים אודות שתי התרופות האחרות במשפחה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה