Premature Ejaculation

הקשר בין אין אונות לוירוס הקורונה (Andrology)

מאת יהונתן ניסן, פרמדיק וסטודנט לרפואה באוניברסיטת תל אביב

מחקר שפורסם ב-Andrology הדגים לראשונה סיכון מוגבר ל-COVID-19 בקרב אוכלוסיית הסובלים מאין אונות ועשוי אף להיות העדות הראשונה לכך ש-COVID-19 הוא גורם סיכון כשלעצמו לאין אונות. מחקר זה מציב את החיסון כנגד COVID-19 ואת השימוש בציוד מגן אישי כבעלי תועלת נוספת במניעת הפרעות בתפקוד המיני.

מטרת המחקר הייתה לחקור את השכיחות של אין אונות בקרב נבדקים עם אבחנה של COVID-19 ולהעריך את הקשר בין COVID-19 לאין אונות. עורכי המחקר העריכו כי כיוון שאין אונות (Erectile dysfunction) מושפעת מתפקוד האנדותל היא עלולה להיות סיבוך קצר או ארוך טווח של COVID-19. בנוסף, כיוון שאין אונות היא סמן קליני ומנבא למחלות כרוניות כמו מחלות לב וכלי דם, עורכי המחקר העריכו כי נבדקים עם אין אונות עלולים להיות בסיכון גבוה יותר לחלות במחלת ה-COVID-19.

במחקר השתתפו כמאה נבדקים, מתוכם 25 חיוביים ל-COVID ו-75 שליליים. השכיחות של אין אונות הייתה גבוהה באופן משמעותי יותר בקבוצת החיוביים ל-COVID (28% לעומת 9.33%; p = 0.027). ההשפעה המשמעותית של COVID-19 על התפתחות אין אונות, אושרה במחקר גם ללא תלות במשתנים אחרים שעשויים להשפיע על תפקוד הזקפה, כגון מצב פסיכולוגי, גיל ו-BMI [ OR5.66, רווח בר סמך של 95% – 1.50-24.01]. כמו כן, נבדקים עם אין אונות היו בסיכון גבוה יותר להיות עם COVID-19, לאחר התאמה לגיל ול-BMI [OR5.27, רווח בר סמך של 95% – 1.49-20.09].

הערת מערכת: למחקר חשיבות נוספת בכך שהוא עשוי להוות תמריץ נוסף להתחסנות בקרב צעירים.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.