PTSD

עליה בשכיחות תסמיני PTSD במהלך מגפת הקורונה (J Psychiatr Res)

קורונה

עד רבע מהמשתתפים במחקר חדש מאיטליה הציגו תסמינים בעלי חשיבות קלינית של תסמונת דחק בתר-חבלתית (Post-Traumatic Stress Disorder, או PTSD) במהלך תשעת החודשים הראשונים של מגפת הקורונה.

החוקרים מסבירים כי למרות שידוע כי מגפת הקורונה מלווה בעליה משמעותית בשיעורי עקה פסיכולוגית, ההשפעות הפסיכולוגיות ארוכות הטווח של המגפה לא נבחנו עד כה, בפרט בכל הנוגע לתסמיני PTSD.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את שיעורי ההימצאות של תסמיני PTSD במדגם של מבוגרים בקהילה אשר השלימו הערכה לתסמיני PTSD חמישה ימים לאחר התחלת סגר באיטליה (מרץ 2020; גל ראשון), בתום הסגר באיטליה (יוני 2020; גל שני), וכן שישה חודשים מאוחר יותר (דצמבר 2020; גל שלישי)

המחקר הנוכחי כלל 203 משתתפים מבין 801 מבוגרים באיטליה עם נתונים זמינים אודות מצבם הנפשי במהלך שלושת הגלים.

מהנתונים עולה כי שיעורי ההימצאות של PTSD על-רקע COVID-19 בכל גל נעו בין 11% עד 13%; עם זאת, עד כ-23% מהמשתתפים הציגו תסמיני PTSD בעלי חשיבות קלינית במהלך תשעת חודשי המגפה באיטליה. גורמי סיכון בגל הראשון להופעת תסמיני PTSD בגלים מאוחרים יותר כללו תסמיני הפנמה, בעיקר עקה אקוטית, ותכונות אישיות מסוימות.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מצטרפים לעדויות קודמות שמצאו כי מגפת הקורונה הינה גורם דחק משמעותי ותומכים בצורך בהתערבויות ייעודיות במטרה למנוע התפתחות PTSD כרוני על-רקע הזיהום הנגיפי. יתרה מזאת, מהנתונים עולה כי הערכת תכונות אישיות עשויה לספק מידע חשוב אודות הסיכון להתפתחות PTSD על-רקע המגפה.

J Psychiatr Res. 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה