Respiratory Infections

טיפול ב-Baricitinib הדגים פרופיל בטיחות טוב יותר מ-Dexamethasone כתוספת ל-Remdesivir לטיפול ב-COVID-19 (מתוך The Lancet Respiratory Medicine)

בחולים עם COVID-19 בדרגה חמורה הנדרשים לתוספת חמצן, שילוב Remdesivir עם Baricitinib או Dexamethasone הוביל לשיעורי הישרדות דומים ללא הנשמה מלאכותית לאחר 29 ימים, אך מתן Dexamethasone לווה בשיעור גבוה יותר משמעותית של תופעות לוואי, כך עולה מתוצאות מחקר ACTT-4 שפורסמו בכתב העת The Lancet Respiratory Medicine.

מחקרים קודמים הדגימו תוצאות טובות יותר עם Baricitinib (אולומיאנט) או Dexamethasone בחולים מאושפזים. ההבדל בפרופיל הבטיחות של Dexamethasone מעיד כי על רופאים לשקול את התועלת האפשרית בכל חולה במטרה להחליט אם השיעור המוגבר של תופעות לוואי מקובל.

מחקר ACTT-4 הינו מחקר כפל-סמיות להערכת משלב Baricitinib עם Remdesivir לעומת משלב Dexamethasone עם Remdesivir במניעת התקדמות להנשמה מלאכותית או תמותה ב-1,047 חולים (גיל ממוצע, 58 שנים; 58% גברים) עם COVID-19 שנדרשו לתוספת חמצן.

שיעורי ההישרדות ללא הנשמה מלאכותית לאחר 29 ימים היו דומים בשתי הקבוצות: 87.0% בזרוע הטיפול ב-Baricitinib ו-87.6% בזרוע הטיפול ב-Dexamethasone (P=0.91). גם הסיכוי לשיפור מצבם הרפואי של החולים היה דומה בשתי הקבוצות, כמו גם שיעורי התמותה ותוצאי יעילות אחרים.

עם זאת, משלב Baricitinib עם Remdesivir הדגים פרופיל בטיחות טוב יותר משמעותית לעומת משלב Dexamethasone עם Remdesivir. לפחות אירוע חריג אחד תועד ב-30% מהחולים תחת משלב Baricitinib לעומת 37% מהחולים תחת טיפול ב-Dexamethasone (p=0.014) ולפחות אירוע חריג אחד על-רקע הטיפול תועד ב-4% ו-10% מהחולים, בהתאמה (p=0.0004).

אירועים חריגים חמורים או מסכני חיים בדרגה 3-4 תועדו ב-28% מהחולים תחת Baricitinib, לעומת 36% מהחולים תחת Dexamethasone (p=0.012).

מאחר ומתן שתי התרופות בשילוב עם Remdesivir הדגימו יעילות דומה, בחירה מותאמת אישית יותר של הטיפול התרופתי היא סבירה, כאשר לוקחים בחשבון את פרופיל תופעות הלוואי, קלות מתן הטיפול, עלות ומחלות הרקע של החולה.

 The Lancet Respiratory Medicine, online May 23, 2022

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה