Respiratory Infections

ההשפעה של טיפול מונע ב-Palivizumab על זיהומי RSV בפגים (Pediatr Pulmonol)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatric Pulmonology מדווחים חוקרים מקולומביה על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שיעורי האשפוזים עקב זיהום בנגיף RSV (Respiratory Syncytial Virus) והצורך באשפוז ביחידת טיפול נמרץ של פגים שנולדו לפני 35 שבועות היריון אשר קיבלו טיפול מונע ב-Palivizumab היו נמוכים יותר בהשוואה לדיווחים קודמים בספרות הרפואית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של טיפול מונע ב- Palivizumab בפגים שנולדו לפני 35 שבועות היריון ולקבוע את שיעור האשפוזים, צורך באשפוז ביחידת טיפול נמרץ ותמותה.

החוקרים השלימו מחרק עוקבה פרוספקטיבי שכלל שישה בתי חולים בקולומביה. הם התמקדו בפגים שנולדו לפני 35 שבועות היריון וקיבלו לפחות מנה אחת של Palivizumab במהלך ששת החודשים הראשונים לחייהם. התוצא העיקרי היה שיעור האשפוזים עקב זיהום בנגיף RSV.

מדגם המחקר כלל 222 יילודים, מהם 204 (91.8%) השלימו שישה חודשי מעקב ושלושה הלכו לעולמם במהלך המחקר. מבין אלו, 88.7% קיבלו מנה שניה של Palivizumab, 79.7% קיבלו מנה שלישית, כשליש (34.7%) קיבלו מנה רביעית וכרבע (25.2%) קיבלו מנה חמישית.

שיעורי ההיארעות הלא-מתוקנים של זיהום RSV עמדו על 2.4%, כאשר שיעור האשפוזים הכולל עם זיהום בנגיף עמד על 1.9%. שיעור החולים שנדרשו לאשפוז ביחידת טיפול נמרץ ביילודים והנשמה מלאכותית על-רקע זיהום בנגיף RSV עמד על 1.4%. החוקרים זיהו קשר בין שחרור עם חמצן ביתי, דיספלזיה ריאתית וגיל צעיר משישה חודשים עם הזיהום הנשימתי. יתרה מזאת, חשיפה לעשן סיגריות הייתה הגורם היחיד אשר לווה בסיכון מוגבר לאשפוזים.

ליילודים בקבוצת החולים שנדרשו לאשפוז ניתנו פחות מנות של Palivizumab (p=0.049).

לא דווח על הפסקות טיפול בשל אירועים חריגים. לא תועדו מקרי תמותה המיוחסים לטיפול ב- Palivizumab.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי עולם-אמיתי אלו מעידים כי Palivizumab הינו טיפול יעיל למניעת מקרים חמורים של זיהום בנגיף RSV.

 

Pediatr Pulmonol. 2022 Jul 6

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה