Sleep Apnoea

איכות שינה טובה יותר מלווה בסיכון מופחת לתמותה (מתוך כנס SLEEP)

מנתונים חדשים ממחקר MESA (Multi-Ethnic Study of Atherosclerosis) שהוצגו במהלך כנס SLEEP עולה כי מדדי שינה גבוהים יותר מלווים בסיכון נמוך יותר לתמותה.

החוקרים מסבירים כי מחקר קודם בנושא התמקד לרוב במשתנים פרטניים דוגמת שינה לא-מספקת, אך שינה בריאה כוללת מספר מרכיבים נוספים.

מחקר MESA כלל בתחילתו 6,814 מבוגרים ללא מחלות לב וכלי דם. מבין אלו, 4,077 משתתפים לקחו חלק במחקר MESA-Sleep לאחר עשר שנים. מבין 2,021 משתתפים מתאימים, המדגם הסופי כלל 1,726 משתתפים.

החוקרים בחנו 13 מדדי שינה להערכת השפעתם על בריאות השינה והקשר עם הסיכון לתמותה.

בדומה לתוצאות המדווחות עם הרגלי התזונה, הצפי היה כי חלק ממדדי השינה יהיו בעלי חשיבות גדולה יותר ממדדים אחרים. מהנתונים עולה כי זמן השינה הכולל היה המרכיב החשוב ביותר בחיזוי הסיכון לתמותה, כאשר לאחריו היה שינה לא-סדירה, בהמשך משך שינה לא-קבוע ולבסוף, דום נשימה בשינה. החוקרים מדווחים על ירידה של 25% בסיכון לתמותה לכל ירידה של סטיית תקן אחת במדדי שינה.

ממצאי המחקר מעידים כי מדדי שינה גבוהים יותר עשויים להעיד על שינה טובה יותר במספר היבטים ועל סיכון מופחת לתמותה. עם זאת, הסיכון המוגבר לתמותה אינו מוגבל רק למקרים בהם המטופלים מדווחים על משך שינה לא-מספק או דום נשימה חסימתי בשינה.

לאור ממצאים אלו, החוקרים קוראים לפתח גישות התערבות המכוונות למספר מאפיינים של השינה, שכן לא מדובר במדד שינה יחיד לו יש חשיבות בהשפעה על התמותה וכי יש מקום להתערבויות הממוקדות במספר מאפייני שינה.

 

מתוך כנס SLEEP

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.