Sport Medicine

הרוב הגדול של ספורטאים שנדבקו בקורונה אינם סובלים מתסמינים משמעותיים (Br J Sports Med)

 מתוצאות סקירה שיטתית חדשה שפורסמו בכתב העת British Journal of Sports Medicine עולה כי כ-94% מהספורטאים שנמצאו חיוביים בבדיקת קורונה לא סבלו מתסמינים או דיווחו על תסמינים קלים בלבד.  עם זאת, תסמינים ממושכים ב-8.3% מהספורטאים עשויים להשפיע על סיכויי החזרה לפעילות ספורט.

 החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE, EMBASE, SCOPUS ו-SPORTDiscus והשלימו סקירה שיטתית שכללה 43 מחקרים עם 11,518 ספורטאים ברמה חובבנית או מקצוענית , אשר נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה.

 בסיכומו של דבר, 35 מחקרים דיווחו על התמונה הקלינית האקוטית ב-5,709 ספורטאים. מבין אלו, 25.5% היו אסימפטומטיים, 68.6% הציגו תסמינים קלים, 6.7% סבלו מתסמינים בדרגה מתונה ו-ב.13% תועדו תסמינים אקוטיים חמורים.

 בנוסף, 11 מחקרים דיווחו על התסמינים הקליניים לאחר השלב האקוטי של הזיהום הנגיפי, אשר הוגדרו באופן רחב כתסמינים שהופיעו, נמשכו או חזרו לאחר השלב הפעיל של הזיהום. החוקרים מצאו כי 8.3% מהספורטאים חוו תסמינים ממושכים של COVID-19, דוגמת אובדן חוש ריח, שינוי בחוש טעם, שיעול, עייפות, כאבי חזה וכאבי ראש.

 בקרב ספורטאים שעברו בדיקות לב, ב-5% תועדה מעורבות שריר הלב, כאשר ב-2.5% מהספורטאים שעברו בדיקת MRI תועדה מעורבות שריר הלב. בניתוח הנתונים ממחקרים שכללו קבוצת ביקורת של ספורטאים ללא זיהום, החוקרים לא הצליחו לאשר קשר סיבתי בין COVID-19 ובין מעורבות שריר הלב.

 החוקרים כותבים כי חלק קטן מהספורטאים חווים תסמינים ממושכים בזמן התאוששות מהזיהום, אשר היו ברובם קלים באופיין, אך עשויים להשפיע על ההחלטות ומועד החזרה לפעילות ספורטיבית. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים אשר יכללו קבוצת ביקורת של ספורטאים ללא-זיהום ויעקבו אחר ספורטאים עם COVID-19 במטרה להבין טוב יותר את המנבאים והמהלך הטבעי של תסמינים לאחר הזיהום האקוטי בקרב ספורטאים.

 

Br J Sports Med. 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה