Sport Medicine

ירידה במסת שריר שלד מלווה בירידה קוגניטיבית בחולים עם סוכרת מסוג 2 (J Diabetes Complications)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Diabetes and Its Complications מדווחים חוקרים מסינגפור על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 2, ירידה במסת שריר שלד מלווה בירידה בתפקוד הקוגניטיבי הגלובאלי, עם ירידה בתפקודי זיכרון וראיה מרחבית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין אובדן מסת שריר שלד ובין ירידה בתפקוד הקוגניטיבי לאורך הזמן בחולים עם סוכרת מסוג 2.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה פרוספקטיבי שכלל 453 חולים ממדגם SMART2D עם מעקב לאורך 1.6-6.4 שנים. בדיקות BIA (Bio-Impedance Analysis) להערכת מדד מסת שריר שלד ומבחני RBANS (Repeatable Battery for the Assessment of Neuropsychological Status) להערכת התפקוד הקוגניטיבי הושלמו בתחילת המחקר ולאורך המעקב.

במסגרת המחקר נבחן הקשר בין אובדן מסת שריר שלד לפי מדד SMI ובין הירידה בתפקוד הקוגניטיבי לפי מדד RBANS, תוך תקנון למשתנים דמוגרפיים, רמת השכלה, דיכאון, משתנים קליניים ונוכחות אלל APOE ε4.

גיל המשתתפים הממוצע עמד על 60.3 שנים. בהשוואה לאלו בשלישון התחתון של שינוי במדד מסת שריר שלד, באלו עם ירידה גדולה יותר במסת שריר שלד תועדה ירידה של 0.30 נקודות במדד RBANS הכולל (P=0.030). מדדי RBANS להערכת זיכרון מיידי וראיה מרחבית היו נמוכים יותר בקרב חולים בשלישון העליון של הירידה במדד מסת שריר שלד (p=0.026 ו-p=0.019, בהתאמה).

ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם סוכרת מסוג 2, אובדן מסת שריר שלד לאורך זמן מלווה בירידה בתפקוד הקוגניטיבי הגלובאלי ובתפקודי זיכרון וראיה מרחבית.

 

J Diabetes Complications. 2022 Jul 18

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה