Stroke

התועלת של מטפורמין בחולי סוכרת לאחר אירוע מוחי איסכמי (J Stroke Cerebrovasc Dis)

שבץ מוחי

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Stroke and Cerebrovascular Diseases מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול במטפורמין לפני אירוע מוחי מלווה בתוצאות טובות יותר לאחר אירוע מוחי איסכמי חד בחולים עם סוכרת מסוג 2.

 

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סוכרת הינה גורם סיכון מוכר היטב לאירוע מוחי איסכמי ומלווה בפרוגנוזה פחות טובה לאחר אירוע מוחי. לטיפול במטפורמין לפני אירוע מוחי עשויה להיות השפעה מגנה, עם הפחתת חומרת אירוע מוחי. עם זאת, ישנם נתונים סותרים אודות השפעות טיפול במטפורמין לפני אירוע מוחי על התוצאות התפקודיות בחולים עם סוכרת מסוג 2.

 

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין טיפול במטפורמין ובין התוצאות התפקודיות בחולים עם סוכרת מסוג 2 ואירוע מוחי איסכמי חד.

 

החוקרים התבססו על נתונים אודות חולים עם סוכרת מסוג 2 שאושפזו בשל אירוע מוחי איסכמי חד בין 2017 ועד 2021 במרכז רפואי בהולנד. הקשר בין טיפול במטפורמין לפני אירוע מוחי ובין תוצאות תפקודיות חיוביות לאחר 3 חודשים (מדד mRS קטן מ-3 נקודות).

 

מדגם המחקר כלל 637 חולים, מהם 592 (63%) טופלו במטפורמין. ב-678 חולים (74%) תועדה היפרגליקמיה בקבלה לאשפוז. חציון מדד mRS עמד על 3 נקודות וב-593 חולים (63%) תועדה תוצאה חיובית לאחר האירוע המוחי.

 

מהנתונים עולה כי טיפול במטפורמין לפני אירוע מוחי לווה בסיכוי גבוה כפליים לתוצאה חיובית לאחר אירוע מוחי (יחס סיכויים של 1.94, רווח בר-סמך 95% של 1.45-2.59).

 

ממצאי המחקר מעידים כי טיפול במטפורמין לפני אירוע מוחי מלווה בפרוגנוזה טובה יותר בחולים עם סוכרת מסוג 2 לאחר אירוע מוחי.

 

J Stroke Cerebrovasc Dis. 2022 Jul 18

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה